نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخانلری, غلامرضاfa_IR
dc.contributor.authorمومنی, علی اکبرfa_IR
dc.contributor.authorکاراکوس, مراتfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T06:06:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T06:06:47Z
dc.date.available1399-08-23T06:06:46Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T06:06:47Z
dc.date.issued2014-07-01en_US
dc.date.issued1393-04-10fa_IR
dc.identifier.citationخانلری, غلامرضا, مومنی, علی اکبر, کاراکوس, مرات. (1393). بررسی رفتار خستگی مونزوگرانیت های الوند. نشریه زمین شناسی مهندسی, 8(1), 2003-2020.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6837
dc.identifier.issn7386-8222
dc.identifier.urihttp://jeg.khu.ac.ir/article-1-417-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/580586
dc.description.abstractبه‌منظور ارزیابی رفتار وابسته به‌زمان (خستگی) مونزوگرانیت‌های الوند، آزمون‌های آزمایشگاهی لازم انجام گرفت. قبل از انجام این آزمایش‌ها و به‌منظور به‌دست آوردن اطلاعات لازم برای آزمایش‌های خستگی، چندین آزمایش در حالت بارگذاری استاتیکی انجام شد. آزمایش‌های خستگی در سه سطح بار ماکزیمم (85، 90 و 95% مقاومت تراکم تک‌محوری) و در دامنۀ بارگذاری 70%، با فرکانس بارگذاری سیکلی 1 هرتز انجام شدند. نتایج به‌دست آمده نشان داده است که تنش بیشینه تأثیر بارزی بر روی رفتار خستگی این سنگ‌ها دارد. هم‌چنین مشخص شد که عمر خستگی به‌صورت تابع توانی با افزایش سطح تنش بیشینه کاهش می‌یابد. روند آسیب خستگی انباشتی، رفتار سه مرحله‌ای شامل فاز شروع ترک، فاز رشد ترک با سرعت یک‌نواخت و فاز تسریع شونده‌ای را در گسترش ترک نشان می‌دهد. فرآیند آسیب خستگی با استفاده از پارامترهای کرنش بیشینه و کمینه محوری و جانبی، مدول‌های مماسی و متقاطع، چقرمگی و انرژی وارفتگی در هر دو شرایط بارگذاری و باربرداری ارزیابی شد. از میان پارامترهای مذکور، کرنش جانبی و محوری و مدول متقاطع رفتار آسیب خستگی سه مرحله‌ای بهتری را نشان می‌دهند. هم‌چنین قابل ذکر است که بیش‌تر ترک‌های ایجاد شده در جهت موازی با محور بارگذاری است که در نتیجۀ آن، کرنش جانبی بیش از کرنش محوری تحت تأثیر قرار خواهد گرفتfa_IR
dc.format.extent541
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه زمین شناسی مهندسیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Engineering Geologyen_US
dc.subjectبارگذاری سیکلیfa_IR
dc.subjectدامنه بارگذاریfa_IR
dc.subjectفرکانس بارگذاریfa_IR
dc.subjectعمر خستگیfa_IR
dc.subjectچقرمگیfa_IR
dc.subjectزمین شناسی مهندسیfa_IR
dc.titleبررسی رفتار خستگی مونزوگرانیت های الوندfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله استخراج شده از پایان نامهfa_IR
dc.contributor.departmentهمدان روبروی پارک مردم، دانشگاه بوعلی سینا، دانشکده علوم، گروه زمین شناسیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه بوعلی سیناfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آدلاید استرالیاfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue1
dc.citation.spage2003
dc.citation.epage2020


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد