نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorافشار, سلمهfa_IR
dc.contributor.authorغفوری, محمدfa_IR
dc.contributor.authorلشکری پور, غلامرضاfa_IR
dc.contributor.authorآرین, مهرانfa_IR
dc.contributor.authorموسوی مداح, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T06:06:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T06:06:15Z
dc.date.available1399-08-23T06:06:14Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T06:06:15Z
dc.date.issued2012-11-01en_US
dc.date.issued1391-08-11fa_IR
dc.identifier.citationافشار, سلمه, غفوری, محمد, لشکری پور, غلامرضا, آرین, مهران, موسوی مداح, محمد. (1391). بررسی پارامترهای تأثیرگذار بر پایداری مسیر خط 2 قطار شهری مشهد. نشریه زمین شناسی مهندسی, 6(1), 1327-1350.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6837
dc.identifier.issn7386-8222
dc.identifier.urihttp://jeg.khu.ac.ir/article-1-381-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/580555
dc.description.abstractبا توجه به توسعۀ روز‌افزون سازه‌های زیرزمینی و هزینه‌های فراوان ساخت این سازه‌ها و نیز اهمیت آن‌ها در شبکه حمل‌ و ‌نقل بین‌شهری و داخل شهری لازم است که پایداری آن‌ها بررسی شود. در این تحقیق پایداری تونل‌های مسیر خط 2 قطار شهری مشهد به‌طول حدود 17 کیلومتر بررسی شده است. در ابتدا منشأ رسوب‌های دشت مشهد، و سپس با توجه به‌جنس رسوب‌ها در مسیر پژوهش، خصوصیات ژئوتکنیکی آن‌ها بررسی شده است. بررسی رسوب‌های مسیر نشان می‌‌دهد که خاک‌‌ مسیر در ردۀ خاک‌‌های متورم شونده قرار نمی‌گیرند. هم‌چنین پروفیل‌های تهیه شده تغییرات SPT نسبت به عمق در محیط نرم‌افزار روک ورک1 2006 حاکی از این است که خاک بسیار نرم و سست در مسیر وجود ندارد. نتایج آزمایش‌های دانه‌بندی و XRD  بیان‌گر این است که خاک غالب مسیر رس و با کانی غالب نوع ایلیت و کائولینیت است. در ادامه و با توجه به این‌که بیش‌تر مسیر از خاک‌های ریزدانه تشکیل شده است نشست زمین با استفاده از نرم‌افزار پلاکسیس2 ورژن 8 بررسی شده است. سپس با توجه به مدل‌سازی عددی و متغیر قرار دادن عمق تونل در هر پروفیل عمقی بهینه از لحاظ خصوصیات ژئوتکنیک برای استقرار تونل در لایه‌های خاک با خصوصیات ژئوتکنیکی مناسبت مشخص شده است.fa_IR
dc.format.extent1569
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه زمین شناسی مهندسیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Engineering Geologyen_US
dc.subjectخط 2 قطار شهری مشهدfa_IR
dc.subjectپایداریfa_IR
dc.subjectخصوصیات ژئوتکنیکیfa_IR
dc.subjectنشستfa_IR
dc.subjectعمق بهینهfa_IR
dc.subjectزمین شناسی مهندسیfa_IR
dc.titleبررسی پارامترهای تأثیرگذار بر پایداری مسیر خط 2 قطار شهری مشهدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeسایرfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگااه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue1
dc.citation.spage1327
dc.citation.epage1350


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد