• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمي دانشگاه علوم پزشكي بيرجند
    • دوره 17, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمي دانشگاه علوم پزشكي بيرجند
    • دوره 17, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    میزان رضایت مراجعه‌ کنندگان، از خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

    (ندگان)پدیدآور
    زنگویی, فخریسعادتجو, سید علیرضابیدختی, حسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    138.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله اصیل پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
      زمینه و هدف: اهمیت دادن به دیدگاه‏های استفاده‏کنندگان، رکن مهمّ یک سیستم اطلاع‏رسانی موفق است. این مطالعه با هدف بررسی میزان رضایت مراجعه‏کنندگان از خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند انجام شد.   روش تحقیق: در این مطالعه توصیفی تحلیلی، 400 نفر از دانشجویان از طریق نمونه‏گیری منظم و سایر اعضای کتابخانه به صورت سرشماری، مورد مطالعه قرار گرفتند. پرسشنامه خودساخته بر اساس اهداف مطالعه، تهیه و روایی محتوایی توسط تعدادی از افراد صاحب‏نظر تایید گردید. داده‏ها با استفاده از نرم‏افزار SPSS در سطح معنی‏داری 05/0>p تجزیه و تحلیل شدند .   یافته‌ها: از 696 نفر افراد مورد مطالعه، 53% دانشجو، 27% کارمند، 16% عضو هیأت علمی و 4% اعضای آزاد کتابخانه بودند. میزان رضایت اعضا از کارگاه‏های آموزشی 6//88%، نحوه برخورد کارکنان 2/85%، خدمات امانت منابع 8/84%، امکانات فیزیکی و رفاهی 2/82%، اطلاع‏رسانی 5/65%، کیفیت منابع 7/54%، کمّیت منابع 4/53% و مرجع و نشریات6/51% به دست آمد. اعضاب هیأت علمی، در بخش امانت منابع، مرجع و نشریات، امکانات فیزیکی و رفاهی، کارگاه‏های آموزشی و نحوه برخورد کارکنان بالاترین میانگین نمره رضایت را داشتند. 7/76% اعضا، ساعت کار کتابخانه را مناسب و تا حدودی مناسب ارزیابی کردند. رضایت دانشجویان نسبت به سایر اعضا در بیشتر زمینه‌ها به طور معنی‏داری کمتر بود (01/0 >p ).   نتیجه‌گیری: متوسط میزان رضایت اعضای کنابخانه مرکزی دانشگاه در بیشتر زمینه‏ها، زیاد بود. برای ارتقای مستمر کمّیت و کیفیت خدمات کتابخانه، پیشنهاد می‏شود ساعت کار کتابخانه، مدّت و تعداد مدارک قابل امانت، تعداد رایانه‌ها و مدّت زمان استفاده از اینترنت افزایش داده شود .
    کلید واژگان
    خدمات کتابخانه
    رضایت استفاده‌کننده
    کتابخانه‌های دانشگاهی
    روانشناسي باليني

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2010-12-01
    1389-09-10
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس کتابداری و اطلاعرسانی، کتابخانه مرکزی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، ایران
    دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، ایران
    دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، ایران

    شاپا
    16072197
    2423-6152
    URI
    http://journal.bums.ac.ir/article-1-848-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/557906

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب