نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorچهرزاد, مینو میتراfa_IR
dc.contributor.authorشفیع پور, سیده زهراfa_IR
dc.contributor.authorمیرزایی, مهشیدfa_IR
dc.contributor.authorکاظم نژاد, احسانfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T00:36:42Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T00:36:42Z
dc.date.available1399-08-23T00:36:42Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T00:36:42Z
dc.date.issued2004-07-01en_US
dc.date.issued1383-04-11fa_IR
dc.identifier.citationچهرزاد, مینو میترا, شفیع پور, سیده زهرا, میرزایی, مهشید, کاظم نژاد, احسان. (1383). مقایسه دوروش ارزشیابی بالینیOSCE و سنتی برمیزان رضایت دانشجویان پرستاری. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان, 13(50), 8-13.fa_IR
dc.identifier.issn2008-4048
dc.identifier.issn2008-4056
dc.identifier.urihttp://journal.gums.ac.ir/article-1-660-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/557351
dc.description.abstractچکیده مقدمه: ارزشیابی آخرین حلقه از فعالیت‌های آموزشی و تکمیل کننده فعالیت‌های معلمان است، و ارزیابی مهارت‌های بالینـی از مهمترین مواردارزشیابی دانشجویان پرستاری به شماررفته واصلاح آن رابطه مستقیم با ارتقا کیفیت اموزشی این نظام دارد. هدف: مقایسه‌ی دوروش ارزشیابی بالینی ساختاری عینی(Objective Structured Clinical Evaluation) و سنّتی برمیزان رضایت دانشجویان پرستاری بود. مواد وروش ها: دریک مطالعه مداخله ای کلیه دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی رشت، درمرکزآموزشی درمانی کودکان رشت، به طور تصادفی به دو گروه 30نفری تقسیم شدند.ارزشیابی بالینی در گروه اول به روش سنتی و درگروه دوم به روش OSCE صورت گرفت. سپس رضایت هردوگروه مورد سنجش قرارگرفت.ابزارگردآوری اطلاعات شامل چک لیست‌های مشاهده جهت ارزشیابی در9ایستگاه ،فرم ارزشیابی متداول دانشکده ونیز فرم رضایت سنجی در 6 حیطه بود. نتایج: در حیطه های منصفانه بودن روش ارزشیابی بالینی, مشابه بودن سوالات طرح شده در ارزشیابی با موارد بالینی موجود در بخش, منا سب بودن آزمون‌های تئوری و بالینی برای ارزشیابی نهایی, مناسب بودن زمان ارزشیابی عملی, امکان برگزاری ارزشیابی بالینی به روش‌های فوق در دانشکده های پرستاری بالاترین میزان رضایت دانشجویان ازنحوه ارزشیابی درحیطه های مختلف به گروه OSCE اختصاص داشت (p<0005) اما در حیطه مناسب بودن زمان لازم جهت برگزاری ارزشیابی نظری آزمون آماری تفاوت معنی داری را بین دو گروه نشان نداد.به طور کلی، بالاترین میزان رضایت دانشجویان از نحوه ارزشیابی به گروه OSCEاختصاص داشت(P<0005) نتیجه‌گیری:روش OSCE بیش‌ازروشهای ارزشیابی‌بالینی‌متداول‌می‌تواند ارزشیابی مهارت‌های بالینی دانشجویان را مشخص سازد ‌و سبب‌ایجاد رضایت بیشتری در آنان ‌گردد.fa_IR
dc.format.extent98
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Guilan University of Medical Sciencesen_US
dc.subjectدانشجویان پرستاریfa_IR
dc.subjectرضایت شخصیfa_IR
dc.subjectسنجش آموزشیfa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleمقایسه دوروش ارزشیابی بالینیOSCE و سنتی برمیزان رضایت دانشجویان پرستاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue50
dc.citation.spage8
dc.citation.epage13


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد