نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنوع‌پسند اصیل, محمدfa_IR
dc.contributor.authorدوستار, محمدfa_IR
dc.contributor.authorحاجی علی عسگری, محمد‌حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T00:28:38Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T00:28:39Z
dc.date.available1399-08-23T00:28:38Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T00:28:39Z
dc.date.issued2016-07-01en_US
dc.date.issued1395-04-11fa_IR
dc.identifier.citationنوع‌پسند اصیل, محمد, دوستار, محمد, حاجی علی عسگری, محمد‌حسین. (1395). بررسی نقش سیستم‌های اطلاعات بیمارستانی و عملکرد بیمارستان‌ها با توجه به رضایتمندی بیماران از دیدگاه کارکنان بیمارستان‌ها در رشت. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان, 25(98), 51-60.fa_IR
dc.identifier.issn2008-4048
dc.identifier.issn2008-4056
dc.identifier.urihttp://journal.gums.ac.ir/article-1-1215-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/556925
dc.description.abstractچکیده مقدمه: بیمارستان‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین سازمان‌های اجتماعی نقش عمده‌ای در بهبود وضعیت بهداشت کشور و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دارند و یکی از حساس‌ترین سازمان‌های هستند که برای اداره درست آنها باید داده‌ها به شکلی صحیح گردآوری شده و پس از پالایش، دسته‌بندی و استنتاج به شکل مناسب و در زمان مناسب در اختیار همه تصمیم‌گیران بیمارستان بویژه مدیران و روسای آن قرار گیرد. هدف: تعیین نقش سیستم‌های اطلاعات بیمارستانی و عملکرد بیمارستان‌ها با توجه به رضایتمندی بیماران از دیدگاه کارکنان. مواد و روش‌ها: جامعه آماری این پژوهش کارکنان بیمارستان‌های رشت بودند که سیستم اطلاعات مدیریتی داشتند. تعداد نمونه آماری 320 نفر بود. داده‌ها با پرسشنامه جمع‌آوری و با الگوی معادله ساختاری موشکافی شد. نمونه بر اساس فرمول جامعه محدود کوکران محاسبه شد. نتایج: نتایج نشان داد که رابطه معنی‌داری بین رضایتمندی بیمار و عملکرد بیمارستان و همچنین رابطه معنی‌داری بین سیستم اطلاعاتی بیمارستان و عملکرد بیمارستان وجود داشت.(000/0p<) نتیجه‌گیری: وجود سیستم اطلاعات بیمارستانی و زیرمجموعه‌های آن موجب رضایتمندی بیمار و در نتیجه ارتقاء عملکرد بیمارستان می‌گردد.fa_IR
dc.format.extent224
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Guilan University of Medical Sciencesen_US
dc.subjectرضایت بیمارfa_IR
dc.subjectسیستم اطلاعات بیمارستانیfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleبررسی نقش سیستم‌های اطلاعات بیمارستانی و عملکرد بیمارستان‌ها با توجه به رضایتمندی بیماران از دیدگاه کارکنان بیمارستان‌ها در رشتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایرانfa_IR
dc.citation.volume25
dc.citation.issue98
dc.citation.spage51
dc.citation.epage60


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد