نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرحبد, دکترفرزینfa_IR
dc.contributor.authorعبداله‌زاده, مهرزادfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T00:27:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T00:27:14Z
dc.date.available1399-08-23T00:27:14Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T00:27:14Z
dc.date.issued2019-04-01en_US
dc.date.issued1398-01-12fa_IR
dc.identifier.citationفرحبد, دکترفرزین, عبداله‌زاده, مهرزاد. (1398). تبیین رابطه بین حکمرانی خوب و ابعاد توانمند سازی ‌ساختاری در کارکنان ستادی دانشگاه علوم پزشکی ‌‌گیلان. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان, 28(109), 23-29.fa_IR
dc.identifier.issn2008-4048
dc.identifier.issn2008-4056
dc.identifier.urihttp://journal.gums.ac.ir/article-1-2080-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/556837
dc.description.abstractچکیده مقدمه: نگره حکمرانی خوب با پافشاری بر شفاف بودن داده‌ها و پشتیبانی از اطلاعات درون سازمانی‌ در بسترهای سازمانی ‌بین مدیریت و کارکنان از پایانه‌های دهه 1990 پیشباز شد. توانمندسازی ساختاری نیز در پی تواناسازی کارکنان با دردست داشتن اطلاعات سودمند گستره کاری عمل می‌کند. هدف: تبیین رابطه بین حکمرانی خوب و توانمند سازی ‌ساختاری در کارکنان ستادی دانشگاه علوم پزشکی ‌‌گیلان مواد و روش‌ها: پژوهش از‌‌ بابت هدف، کاربردی و از روش توصیفی_پیمایشی ا‌ست. جامعه آماری پژوهش‌‌ کارکنان ستادی دانشگاه علوم پزشکی ‌‌گیلان بودند که به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای حجم نمونه 282نفر برآورد شد. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه استاندارد 23 سوالی توانمندسازی سازمانی راشل و وندی (2003) و پرسشنامه 35 سوالی حکمرانی خوب مقیمی و رمضان(1390) است. پایایی پرسش‌های پرسشنامه به روش آلفای کرونباخ برای متغیر توانمندساختاری 735/0 و برای متغیر حکمرانی خوب 723/0 ‌و روایی سؤالات پرسشنامه به روش روایی محتوا و با کسب نظر‌‌ خبرگان‌‌ تأیید شد. برای واکاوی اطلاعات گرد‌آوری شده از روش تحلیل مسیر توسط نرم‌افزار آماری‌LISREL 56/8 برای سنجش ارتباط علی و معلولی بین متغیرها استفاده شد‌. نتایج: نتایج پژوهش نشان داد که بین حکمرانی خوب و ابعاد توانمندسازی ساختاری در دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان رابطه مثبت و معنی‌داری وجود دارد و حکمرانی خوب به میزان 77/0، 69/0 و 83/0 ‌و در سطح معنی‌داری مناسب، تبیین‌کننده مولفه‌های توانمند سازی ساختاری ،یعنی چارچوب‌ ساختاری پویا، کنترل تصمیمات سازمان و تسهیم اطلاعات است. نتیجه‌گیری:‌ حکمرانی خوب و توانمندسازی سازمان در یک جهت و همسو هستند، به طوری که با پیشرفت شیوه حکمرانی خوب، مؤلفه‌های توانمندسازی ساختاری نیز ارتقاء پیدا می‌کند.fa_IR
dc.format.extent202
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Guilan University of Medical Sciencesen_US
dc.subjectحکمرانی خوب/ تسهیم اطلاعات/ چارچوب ساختاری پویا/ کنترل تصمیمات سازمان/ دانشگاه علوم پزشکی استان گیلانfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleتبیین رابطه بین حکمرانی خوب و ابعاد توانمند سازی ‌ساختاری در کارکنان ستادی دانشگاه علوم پزشکی ‌‌گیلانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت دولتی ، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران‌fa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت دولتی ، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران‌fa_IR
dc.citation.volume28
dc.citation.issue109
dc.citation.spage23
dc.citation.epage29


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد