نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمیرفرهادی, نسترنfa_IR
dc.contributor.authorموسوی, ساقیfa_IR
dc.contributor.authorتبری, رسولfa_IR
dc.contributor.authorکاظم نژاد, احسانfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T23:21:59Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T23:22:00Z
dc.date.available1399-08-22T23:21:59Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T23:22:00Z
dc.date.issued2014-11-01en_US
dc.date.issued1393-08-10fa_IR
dc.identifier.citationمیرفرهادی, نسترن, موسوی, ساقی, تبری, رسول, کاظم نژاد, احسان. (1393). عوامل پیش بینی کننده رضایت شغلی در پرستاران مراکز آموزشی-درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی گیلان. مجله دانشکده علوم پزشکی نیشابور, 2(4), 27-35.fa_IR
dc.identifier.issn2383-3203
dc.identifier.issn2476-2768
dc.identifier.urihttp://journal.nums.ac.ir/article-1-64-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/552167
dc.description.abstractزمینه و هدف: کنترل مداوم رضایت شغلی کارکنان ابزار مفیدی جهت تسهیل پیشرفت و توسعه سازمان مربوطه است و بی توجهی به این امر حساس منجر به فرسودگی شغلی و ارائه خدمات با کیفیت نازل خواهد شد. این مطالعه با هدف تعیین عوامل پیش بینی کننده رضایت شغلی پرستاران شاغل در مراکز آموزشی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام شد.مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی- مقطعی، 309 پرستار شاغل به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای از هشت مرکز آموزشی- درمانی شهر رشت در سال 1389 انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه اطلاعات فردی اجتماعی و پرسشنامه شاخص رضایت شغلی IWS بود. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS v.16 و آزمون های آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (پیرسون، کای دو و رگرسیون خطی) درسطح معنی داری 05/P<0 مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفتند.یافته ها: نمره کل رضایت شغلی پرستاران درسطح متوسط 163/69 بود. بیشترین میزان رضایت مربوط به شرح وظایف و استقلال حرفه ای و کمترین میزان در رابطه با خرده مقیاس درآمد و تعامل بود. مهمترین عوامل موثر بر رضایت شغلی پرستاران موقعیت حرفه ای و به دنبال آن درآمد و استقلال حرفه ای گزارش شدند. آنالیز رگرسیون خطی چند متغیره نشان داد که وضعیت استخدام (05/P<0)، درآمد کل خانواده (03/P<0) و تعداد فرزندان (007/P<0)، پیش بینی کننده های مهم رضایت شغلی می باشند.نتیجه گیری: رضایت شغلی کارکنان نقش مهمی در موفقیت سازمان دارد، لذا بکارگیری یک برنامه جامع از طرف مدیران درجهت بهبود و تقویت عوامل شغلی که با رضایتمندی پرستاران مرتبط باشد، ضروری بنظر می رسد.* نویسنده مسئول: رشت، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دانشکده پرستاری مامایی.پست الکترونیک: Saghi_m80@yahoo.comfa_IR
dc.format.extent456
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده علوم پزشکی نیشابورfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشکده علوم پزشکی نیشابورfa_IR
dc.relation.ispartofJournal Of Neyshabur University Of Medical Sciencesen_US
dc.subjectپرستارfa_IR
dc.subjectپرسشنامه IWSfa_IR
dc.subjectرضایت شغلیfa_IR
dc.subjectپرستاری داخلی جراحیfa_IR
dc.titleعوامل پیش بینی کننده رضایت شغلی در پرستاران مراکز آموزشی-درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي اصیلfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue4
dc.citation.spage27
dc.citation.epage35


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد