نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحکیم زاده, حبیبfa_IR
dc.contributor.authorحسن زاده, یوسفfa_IR
dc.contributor.authorکاردان, نازیلاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:21:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:21:26Z
dc.date.available1399-08-22T06:21:25Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:21:26Z
dc.date.issued2015-07-01en_US
dc.date.issued1394-04-10fa_IR
dc.identifier.citationحکیم زاده, حبیب, حسن زاده, یوسف, کاردان, نازیلا. (1394). بررسی آزمایشگاهی مدل های ترکیبی سکو، شیب جانبی و شکاف در کاهش فرسایش بستر پیرامون پایه های پل. مهندسی عمران مدرس, 15(2), 103-116.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-7879-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530687
dc.description.abstractدر این مقاله نتایج آزمایش 12 مدل پایه پل مرکب جهت کاهش حداکثر عمق آبشستگی در شرایط آب زلال ارائه گردیده است. گروههای آزمایشی به ترتیب عبارتند از 1) پایه سکویی و پایه نیمه مخروطی 2) ترکیب پایه سکویی با مقاطع نیمه مخروطی با قطر متغیر در بستر 3) ترکیب پایه سکویی با مقاطع نیمه مخروطی با قطر ثابت در بستر و 4) ترکیب گروه سوم با شکاف ذوزنقه ای. در پایه سکویی کاهش قابل توجه عمق آبشستگی نسبت به پایه استوانه ای مرجع مشاهده گردید. این کاهش در مقطع نیمه مخروطی نیز وجود داشته لیکن مقدار آن بسیار کمتر از پایه سکویی میباشد. در گروه دوم، پایه مرکب نیمه مخروطی با شیب 2 درجه، کمترین فرسایش بستر را نسبت به دو مدل دیگر داشته است. در این گروه، عمق آبشستگی نسبت به مدل پایه سکویی افزایش داشته است لیکن مقدار آن نسبت به پایه استوانه ای مرجع کاهش یافته است. در گروه سوم، با ثابت نگه داشتن قطر پایه در عمق بستر، کاهش بسیار اندکی در عمق آبشستگی مشاهده گردید. از اینرو در پایه های مرکب نیمه مخروطی، افزایش قطر پایه در تراز بستر، تشدید فرسایش بستر را به همراه داشته است. در گروه چهارم نیز اعمال شکاف در پایه های مرکب، نقش موثری در افزایش نقش محافظتی آنها نداشته است.در مجموع تاثیر مدل پایه سکویی در کاهش عمق آبشستگی به مراتب بیشتر از سایر پایه ها بوده و ترکیب ابزارهای مختلف بازدارنده فرسایش بستر، نمیتواند در تمامی موارد تاثیر مثبتی در کاهش عمق آبشستگی داشته باشد.fa_IR
dc.format.extent2525
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectپایه پلfa_IR
dc.subjectمدل ترکیبیfa_IR
dc.subjectسکوfa_IR
dc.subjectپایه مخروطیfa_IR
dc.subjectشکافfa_IR
dc.titleبررسی آزمایشگاهی مدل های ترکیبی سکو، شیب جانبی و شکاف در کاهش فرسایش بستر پیرامون پایه های پلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه سهند تبریز دانشکده عمرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تبریزfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue2
dc.citation.spage103
dc.citation.epage116


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد