نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorممدوحی, امیررضاfa_IR
dc.contributor.authorماهپور, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorیوسفی کیا, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:20:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:20:30Z
dc.date.available1399-08-22T06:20:30Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:20:30Z
dc.date.issued2012-06-01en_US
dc.date.issued1391-03-12fa_IR
dc.identifier.citationممدوحی, امیررضا, ماهپور, علیرضا, یوسفی کیا, محمد. (1391). توسعه مفهوم کوتاهترین درخت گسترش به شرایط تحت بار و کاربرد آن در تحلیل شبکه های حمل و نقل. مهندسی عمران مدرس, 12(2), 61-69.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-10584-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530620
dc.description.abstractاز جمله مسایل مهم جریان در شبکه برای تحلیل ساختار و عملکرد آن، مساله کوتاهترین درخت گسترش است. بررسی پیوستگی شبکه در شرایط بحران و اولویت¬بندی کمان¬های شبکه از جمله کاربردهای این مساله است. معیار محاسبه و تعیین کوتاه¬ترین درخت گسترش مفهوم هزینه کمان است که تا به حال در اکثر مطالعات مربوطه از مفهوم زمان سفر آزاد استفاده شده است. در مقاله جاری این مفهوم به حالت عام زمان سفر تحت بار تقاضا و محدودیت ظرفیت توسعه یافته، و کاربرد آن در تحلیل شبکه¬های حمل و نقل در زمان بحران که جان افراد زیادی منوط به امدادرسانی سریع است، بررسی می¬شود. با توجه به ضرورت تعریف و بررسی اثر هزینه¬ای که در شرایط مختلف بتواند هزینه¬ی کل واقعی را نشان دهد، در این مقاله، هزینه¬ی کمان برای محاسبه کوتاهترین درخت گسترش، زمان سفر کمان تحت بار جریان در شبکه تعریف شده و مساله برای مطالعه موردی راه¬های شریانی استان تهران فرمول¬بندی و حل می¬گردد. نتایج نشان می¬دهد که با تعریف هزینه به صورت زمان سفر تعادلی کمان و حل مجدد مساله هزینه¬ی کل شبکه از 25973 به 28081 ثانیه (8 درصد) افزایش و کمان¬های تشکیل دهنده نیز حدود 30 درصد تغییر می¬کنند. در صورت استفاده از کوتاهترین درخت گسترش اولیه (بدون بار) برای مساله تحت بار تقاضا، هزینه¬ی شبکه برابر 30232 ثانیه می¬شود که معادل 17 درصد افزایش در هزینه و 9 درصد خطا است.fa_IR
dc.format.extent4725
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectتحلیل شبکهfa_IR
dc.subjectکوتاهترین درخت گسترشfa_IR
dc.subjectهزینهfa_IR
dc.subjectزمان سفرfa_IR
dc.subjectراه های شریانی استان تهرانfa_IR
dc.titleتوسعه مفهوم کوتاهترین درخت گسترش به شرایط تحت بار و کاربرد آن در تحلیل شبکه های حمل و نقلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue2
dc.citation.spage61
dc.citation.epage69


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد