نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبخشی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorرخشانی مهر, مهرالهfa_IR
dc.contributor.authorرامشینی, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:20:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:20:12Z
dc.date.available1399-08-22T06:20:12Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:20:12Z
dc.date.issued2017-07-01en_US
dc.date.issued1396-04-10fa_IR
dc.identifier.citationبخشی, حسین, رخشانی مهر, مهراله, رامشینی, محمد. (1396). مقایسه میزان توربولانس ایجاد شده در اطراف ساختمان‌های بلند در حین ساخت با شکل‌های متفاوت در پلان. مهندسی عمران مدرس, 17(2), 33-45.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-1741-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530596
dc.description.abstractپیشرفت دانش مهندسی روشها و تکنیکهای جدید در صنعت ساخت، امکان احداث سازههایی که به نحو قابل‌ملاحظه‌ای سبک، مرتفع و انعطاف پذیر باشند را فراهم کرده است. حساسیت چنین سازههایی در برابر نیروی باد بیشتر از سازههای سنتی و کم ارتفاع می باشد. اصولاً نیروی باد نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در طراحی سازه های بلند دارد و لازم است در طراحی آن‌ها اثر باد و نیروهای حاصل از آن با دقت بیشتری بررسی شود. یکی از پارامترهای مهم و تأثیرگذار در رفتار تعادلی سازه و احساس آرامش افراد مستقر در سازه، میزان ارتعاش سازه است که با درصد توربولانس معرفی می شود. به دلیل وجود تراکم بیشتر پوششهای گیاهی و سازههای پیرامونی در نقاط نزدیک به زمین، میزان درصد توربولانس در ارتفاعات پایین بیشتر می باشد. در این تحقیق با استفاده از مطالعات قبلی در خصوص شبیه سازی لایه مرزی اتمسفریک هوا در تونل باد، مدلسازی نرم افزاری پروفیل سرعت باد ایجادشده در اطراف دو ساختمان در حین ساخت- در مراحل مختلف تکمیل دیوارهای جانبی- با شکلهای متفاوت در پلان، انجام و درصد توربولانس تولیدشده در اطراف هر دو ساختمان بررسی می شود. درنهایت مشخص می شود سازههایی که در پلان از خاصیت آئرودینامیک بیشتری برخوردارند رفتار بهتری در برابر نیروی باد از خود نشان می‌دهند.fa_IR
dc.format.extent1568
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectمدلسازی لایه مرزی اتمسفریکfa_IR
dc.subjectتونل بادfa_IR
dc.subjectدرصد توربولانسfa_IR
dc.subjectآئرودینامیک در پلانfa_IR
dc.titleمقایسه میزان توربولانس ایجاد شده در اطراف ساختمان‌های بلند در حین ساخت با شکل‌های متفاوت در پلانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار گروه عمران، دانشکده مهندسی، دانشگاه حکیم سبزواریfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده فنی مهندسی، دانشگاه الزهراfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران، دانشگاه حکیم سبزواریfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue2
dc.citation.spage33
dc.citation.epage45


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد