نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصالحی کلام, ارسلانfa_IR
dc.contributor.authorعبدی, علیfa_IR
dc.contributor.authorامین راد, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:19:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:19:46Z
dc.date.available1399-08-22T06:19:46Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:19:46Z
dc.date.issued2017-02-01en_US
dc.date.issued1395-11-13fa_IR
dc.identifier.citationصالحی کلام, ارسلان, عبدی, علی, امین راد, علی. (1395). آنالیز زمان کاهش شتاب منتهی به ازدحام مبتنی بر الگوهای رفتاری راننده. مهندسی عمران مدرس, 16(20), 91-102.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-4080-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530565
dc.description.abstractدر این مقاله، الگو های رفتاری راننده پیرو مبتنی بر تئوری نامتقارن رفتاری و پدیده هیسترسیس ترافیک در داده های عبوری NGSIM دسته بندی و سپس مبتنی بر مدل تعقیب خودرو Newell پارامترهای τ,δ متعلق به آخرین موج کاهش شتاب منتهی به ازدحام و موج توقف منتهی به ازدحام محاسبه می گردند. زمان بین دو فاز توقف و ازدحام مبتنی بر فازبندی مسیر حرکت وسیله نقلیه پیرو با شناسایی نمودن زمان بین دو فاز دریافت آخرین موج کاهش شتاب تا زمان ورود به توقف، نقاط دریافت موج توقف منتهی به ازدحام و زمان موج ورود به ازدحام شناسایی می شوند. الگوهای شبکه عصبی ایجاد می شوند تا تاثیر پارامترهای موج کاهش شتاب، موج توقف، زمان بین فاز کاهش شتاب - توقف و فاز توقف- ازدحام مبتنی بر الگوهای رفتاری بر زمان بین دو فاز کاهش شتاب منتهی به ازدحام آنالیز شوند. نتایج آنالیز نشان می دهد که مبتنی بر هر سه الگوی رفتاری، پارامتر موج کاهش شتاب منتهی به ازدحام و همچنین زمان فاز توقف منتهی به ازدحام موثرترین پارامتر بر زمان بین دو فاز می باشند. مبتنی بر الگوی عملکرد زیاد – محتاط افزایش موج کاهش شتاب منتهی به ازدحام منجر به کاهش زمان بین دو فاز و مبتنی بر الگوی عملکرد کم – محتاط منجر به افزایش زمان بین دوفاز و مبتنی بر الگوی رفتاری عملکرد پیوسته افزایشی – محتاط منجر به افزایش زمان بین دو فاز می گردد.fa_IR
dc.format.extent823
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subject"زمان فاز کاهش شتاب منتهی به ازدحام"fa_IR
dc.subject" ترافیک حرکت – توقف"fa_IR
dc.subject" داده های عبوری NGSIM"fa_IR
dc.subject"الگوهای رفتاری'fa_IR
dc.subject" شبکه عصبی"fa_IR
dc.titleآنالیز زمان کاهش شتاب منتهی به ازدحام مبتنی بر الگوهای رفتاری رانندهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده فنی مهندسی دانشگاه امام خمینی قزوینfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده فنی مهندسی دانشگاه امام خمینی قزوینfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue20
dc.citation.spage91
dc.citation.epage102


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد