| dc.contributor.author | منصوری, ایمان | fa_IR |
| dc.contributor.author | رفیعی, جواد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-22T06:19:44Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-12T06:19:44Z | |
| dc.date.available | 1399-08-22T06:19:44Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-12T06:19:44Z | |
| dc.date.issued | 2017-02-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-11-13 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | منصوری, ایمان, رفیعی, جواد. (1395). تاثیر قسمت کاهش یافته اتصال فولادی RBS بر روی مقطع کامل. مهندسی عمران مدرس, 16(20), 53-64. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2476-6763 | |
| dc.identifier.uri | http://mcej.modares.ac.ir/article-16-8832-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530562 | |
| dc.description.abstract | یکی از اتصالاتی که با فلسفه ضعیفتر کردن تیر به کار میرود، اتصال خمشی تیر با مقطع کاهش یافته (RBS) میباشد. ایده تضعیف بر این پایه است که قسمتهایی از بال تیر در ناحیه نزدیک به اتصال تیر به ستون بریده میشود و با تشکیل مفصل پلاستیک در ناحیه RBS، این ناحیه به عنوان یک فیوز شکلپذیر عمل میکند. در این مطالعه عملکرد چرخهای اتصال خمشی تیر با مقطع کاهش یافته در محیط نرمافزار آباکوس مورد بررسی قرار گرفته است. اتصال مورد بررسی یک اتصال یکطرفه میباشد که محل اعمال بار انتهای تیر میباشد. در این اتصال، طول تیر به اندازه نصف دهانه مورد نظر در یک سازه طراحی شده میباشد. در مدلسازی این اتصال برای دو سر ستون شرایط مرزی مفصلی در نظر گرفته شده است و از حرکت خارج از صفحه تیر جلوگیری به عمل آمده است. برای بارگذاری چرخهای از قرارداد بارگذاری پیشنهاد شده در آییننامه AISC استفاده شده است. در تحلیل پارامتریک این اتصال تاثیر تغییر ابعاد ناحیه برش در رفتار اتصال بررسی شده است. نتایج به دست آمده نشان میدهند که ظرفیت خمشی اتصال RBS از اتصال با مقطع کامل بیشتر میباشد اما در در اتصال با مقطع کامل مفصل پلاستیک ایجاد نمیشود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1123 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تربیت مدرس | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی عمران مدرس | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Modares Civil Engineering journal | en_US |
| dc.subject | اتصال فولادی | fa_IR |
| dc.subject | تیر با مقطع کاهش یافته | fa_IR |
| dc.subject | رفتار چرخه ای | fa_IR |
| dc.subject | تحلیل اجزای محدود | fa_IR |
| dc.title | تاثیر قسمت کاهش یافته اتصال فولادی RBS بر روی مقطع کامل | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | دانشگاه صنعتی بیرجند | fa_IR |
| dc.contributor.department | شرکت بیرجند تکین استوان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 16 | |
| dc.citation.issue | 20 | |
| dc.citation.spage | 53 | |
| dc.citation.epage | 64 | |