| dc.contributor.author | احمدی, محمدتقی | fa_IR |
| dc.contributor.author | حقانی, مجید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-22T06:19:26Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-12T06:19:28Z | |
| dc.date.available | 1399-08-22T06:19:26Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-12T06:19:28Z | |
| dc.date.issued | 2013-05-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-02-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | احمدی, محمدتقی, حقانی, مجید. (1392). پیشنهاد روش تخمین فشار هیدرودینامیکی برای طراحی لرزهای دریچه سازههای هیدرولیکی مجاور مخزن. مهندسی عمران مدرس, 13(2), 1-15. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2476-6763 | |
| dc.identifier.uri | http://mcej.modares.ac.ir/article-16-10088-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530541 | |
| dc.description.abstract | چکیده- ایمنی همه ی سدها به کارایی و قابل اطمینان بودن سازه های جانبی آن بستگی دارد. یکی از اصلی ترین سازه های جنبی که جریان آب درون مخازن سدها را کنترل می کند؛ دریچه ها است. زلزله موجب پیدایش امواج هیدرودینامیک در مخزن پشت سد می شود و فشارهایی بیش از فشار هیدرواستاتیکی را به سد و سازه های وابسته به آن وارد می کند. دریچه ای که روی بدنه سد نصب می شود، به خاطر انعطاف پذیری بیشتر نسبت به بدنه سد، هنگام زلزله، نوساناتی جدا از نوسانات بدنه اصلی سد خواهد داشت. در این مقاله به کمک طیف طبقه زلزله در تراز دریچه که در طراحی سامانه های ثانویه استفاده می شود و پارامتر شتاب طیفی در تراز دریچه که بر اساس بسامد غالب دریچه - مخزن محاسبه می شود، رویه رایج برای طراحی دریچه ها اصلاح شده و بر مبنای ارزیابی های انجام شده و پخش نرمال داده های به دست آمده، از محاسبات مفصل عددی مدل سد- دریچه- مخزن ضریب بدون بعد جدیدی برای تعیین فشار هیدرودینامیکی دریچه های مستطیلی لغزنده در تراز های مختلف بدنه سد پیشنهاد می شود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1076 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تربیت مدرس | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی عمران مدرس | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Modares Civil Engineering journal | en_US |
| dc.subject | واژگانکلیدی: فشار هیدرودینامیک | fa_IR |
| dc.subject | سامانههای ثانویه | fa_IR |
| dc.subject | طیف طبقه | fa_IR |
| dc.subject | دریچههای مستطیلی لغزنده | fa_IR |
| dc.subject | بسامد غالب دریچه- مخزن | fa_IR |
| dc.title | پیشنهاد روش تخمین فشار هیدرودینامیکی برای طراحی لرزهای دریچه سازههای هیدرولیکی مجاور مخزن | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | دانشگاه تربیت مدرس | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه تربیت مدرس | fa_IR |
| dc.citation.volume | 13 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 1 | |
| dc.citation.epage | 15 | |