نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمنصوریان, احمدfa_IR
dc.contributor.authorرضائی, مسعودfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:19:23Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:19:23Z
dc.date.available1399-08-22T06:19:23Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:19:23Z
dc.date.issued2018-06-01en_US
dc.date.issued1397-03-11fa_IR
dc.identifier.citationمنصوریان, احمد, رضائی, مسعود. (1397). تحلیل عددی تنش حرارتی در روسازی بتنی ساده درزدار. مهندسی عمران مدرس, 18(1), 219-230.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-15840-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530537
dc.description.abstractافت دمای محیط و اصطکاک زیاد بین سطح تماس روسازی بتنی با لایه زیرین دو عامل اصلی ایجاد ترک در روسازی های بتنی محسوب می شوند. در این پژوهش به منظور ارزیابی اثر تغییرات دو عامل گفته شده روی مقدار تنش اصطکاکی و تنش کششی ایجاد شده در دال روسازی بتنی ساده درزدار، تحلیل های المان محدود روی دال بتنی درزدار در دو حالت دارای میلگرد انتقال بار و بدون میلگرد انتقال بار و با فرض افت دماهای گوناگون و همچنین ضریب اصطکاک های متغیر بین دال بتنی و لایه زیر آن انجام شده است. نتایج حاصل از تحلیل عددی نشان می دهد افت دمای زیاد به همراه ضریب اصطکاک قابل ملاحظه، می تواند در 7 تا 8 ساعت اولیه اجرای روسازی بتنی، تنش حرارتی معادل 124000 پاسکال ایجاد نماید که این مقدار تنش بیش از مقاومت کششی بتن در ساعات اولیه است بنابراین، در ساعات اولیه و تحت شرایط گفته شده، بروز ترک در رویه بتنی محتمل خواهد بود. همچنین نتایج این تحقیق نشان می دهد وجود انحراف از حالت افقی در میلگرد انتقال بار می تواند موجب افزایش بیش از 50 برابری مقدار تنش در محدوده قرارگیری میلگردهای انتقال بار شود.fa_IR
dc.format.extent883
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectروسازی بتنیfa_IR
dc.subjectترک حرارتیfa_IR
dc.subjectضریب اصطکاکfa_IR
dc.subjectمیلگرد انتقال بارfa_IR
dc.subjectتحلیل عددیfa_IR
dc.titleتحلیل عددی تنش حرارتی در روسازی بتنی ساده درزدارfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد راه و ترابریfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue1
dc.citation.spage219
dc.citation.epage230


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد