نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمیربهاء, بابکfa_IR
dc.contributor.authorعبدالرزاقی, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorرصافی, امیرعباسfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:19:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:19:19Z
dc.date.available1399-08-22T06:19:18Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:19:19Z
dc.date.issued2018-06-01en_US
dc.date.issued1397-03-11fa_IR
dc.identifier.citationمیربهاء, بابک, عبدالرزاقی, علیرضا, رصافی, امیرعباس. (1397). تحلیل رفتار رانندگان در انتخاب عبور یا توقف پس از زمان زرد درتقاطع های چراغدار(مطالعه موردی:شهرقزوین). مهندسی عمران مدرس, 18(1), 145-156.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-12783-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530531
dc.description.abstractدر این مطالعه پس از برداشت داده‌های واقعی ازچهار تقاطع چراغدار شهرقزوین با استفاده از دوربین های نظارت تصویری و نرم افزار چراغ های هوشمند مرکزی در دو زمان اوج و غیر اوج ترافیک و شرایط جوی بارانی و آفتابی نسبت به تحلیل رفتار عبور رانندگان از تقاطع در فاز زرد و قرمز بااستفاده از مدل لوجیت دوتایی اقدام شد. متغیرهای بررسی شده در این مدل شامل ویژگی-های فیزیکی ،ترافیکی، زمان بندی و فازبندی تقاطع و شرایط جوی می شود. نتایج بدست آمده از مدل حاکی از آن است که وجودعابرپیاده در سواره رو، افزایش مدت زمان سپری شده از فاز قرمز و افزایش سرفاصله مکانی خودروها مهم ترین عوامل تأثیرگذار برتوقف رانندگان در فاز زردویاقرمز می باشند و همین طور افزایش سرعت خودرو و زمان انتظار راننده(مدت زمان قرمز رویکرد) مهم ترین عوامل تأثیرگذار برعبور رانندگان در فاز زرد و یا قرمز می باشند. همچنین درصورتی که راننده درابتدای چراغ زرد کمتر از یک متر از تقاطع فاصله داشته باشدو خودرو در زمان زرد چراغ سرعت متوسطی بیش از 20 متر برثانیه داراباشد احتمال عبور از تقاطع به ترتیب بیش از 74 و 90درصد است. یکی از نوآوری‌های این پژوهش بررسی تأثیرگذاری میزان بارش باران بر رفتارانندگان در عبورویاتوقف است که نتایج مدل نشان می‌دهد که با افزایش میزان بارش باران احتمال عبور رانندگان از فاز زردویاقرمز افزایش می‌یابد. نتایج این مقاله می تواند مسئولان مربوط را در شناخت بیشتر ماهیت رفتار رانندگان در تقاطع های چراغدار و ارائه برنامه های کنترلی و نظارتی بیشتر یاری کند.fa_IR
dc.format.extent831
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectتقاطع چراغدارfa_IR
dc.subjectرفتار رانندگانfa_IR
dc.subjectلوجیت دوتاییfa_IR
dc.titleتحلیل رفتار رانندگان در انتخاب عبور یا توقف پس از زمان زرد درتقاطع های چراغدار(مطالعه موردی:شهرقزوین)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه بین المللی امام خمینیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه بین المللی امام خمینیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه بین المللی امام خمینیfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue1
dc.citation.spage145
dc.citation.epage156


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد