نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمد پور نیک بین, ایمانfa_IR
dc.contributor.authorجوادی, شیماfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:18:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:18:48Z
dc.date.available1399-08-22T06:18:48Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:18:48Z
dc.date.issued2017-11-01en_US
dc.date.issued1396-08-10fa_IR
dc.identifier.citationمحمد پور نیک بین, ایمان, جوادی, شیما. (1396). ارزیابی ماکزیمم مطلق پاسخ دینامیکی تیر تک دهانه تحت اثر حرکت شتابدار جسم متحرک. مهندسی عمران مدرس, 17(4), 175-186.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-7261-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530495
dc.description.abstractامروزه جرم، سرعت و شتاب وسایط نقلیه افزایش چشمیگیری یافته، به طوری که باز نگری های متعددی برروی تنش ها و کرنش های دینامیکی محاسبه شده در پل ها با روش های قدیمی تحلیل استاتیکی و تحلیل به روش نیروی متحرک صورت پذیرفته است. محققین بسیاری برای حصول دقت بالاتر تطابق مدل فیزیکی و محاسباتی، روش جرم را به کار بسته اند. در مدل جرم متحرک، اثرات اندرکنش بین جرم و سازه وارد مدل محاسباتی می شود که این باعث افزایش دقت و البته افزایش پیچیدگی محاسباتی برای تحلیل این مدل می گردد. لذا در چند سال اخیر، پژوهشگران متعددی این مساله را با در نظر گرفتن ارتعاش تیر نازک تحت اثر جرم متحرک معادل سازی نموده و به مطالعه پارامتری بر روی حداکثر پاسخ دینامیکی تیر پرداخته اند. به طور معمول در سازه های تیر شکل به منظور بررسی حداکثر مقدار پاسخ دینامیکی سازه تحت اثر بارهای متحرک، نقطه وسط دهانه به عنوان نقطه مرجع در نظر گرفته می شود. این درحالی است که لزوماً محل رخداد مقدار ماکزیمم پاسخ دینامیکی در وسط دهانه نمی باشد. لذا در این پژوهش، ارتعاش یک تیر یک دهانه در اثر عبور جرم متحرک با درنظر داشتن نسبت های مختلف جرم و در طیف وسیعی از نسبت های سرعت تحلیل می گردد. ماکزیمم مطلق پاسخ دینامیکی تیر تحت اثر عبور جسم متحرک شتابدار مورد برررسی گسترده قرار گرفته است. نتایج نشان می دهند که حداکثر مطلق پاسخ دینامیکی تیر می تواند تفاوت شایان توجهی نسبت به وسط دهانه تیر داشته باشد.fa_IR
dc.format.extent881
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectجرم متحرکfa_IR
dc.subjectتیر اویلر-برنولیfa_IR
dc.subjectپاسخ دینامیکیfa_IR
dc.subjectحداکثر پاسخ دینامیکی نرمالایز شدهfa_IR
dc.titleارزیابی ماکزیمم مطلق پاسخ دینامیکی تیر تک دهانه تحت اثر حرکت شتابدار جسم متحرکfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه ازاد اسلامی واحد رشتfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجو کارشناسی ارشد، گروه مهندسی عمران، واحد نور، دانشگاه آزاد اسلامی، نور، ایرانfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue4
dc.citation.spage175
dc.citation.epage186


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد