نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorگل محمدی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorگنجی دوست, حسینfa_IR
dc.contributor.authorمختارانی, نادرfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:18:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:18:33Z
dc.date.available1399-08-22T06:18:33Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:18:33Z
dc.date.issued2018-11-01en_US
dc.date.issued1397-08-10fa_IR
dc.identifier.citationگل محمدی, مهدی, گنجی دوست, حسین, مختارانی, نادر. (1397). تاثیر تخلخل و شدت بارش بر راندمان تصفیه رواناب شهری توسط روسازی بتنی متخلخل. مهندسی عمران مدرس, 18(4), 211-221.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-13137-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530475
dc.description.abstractرواناب شهری شامل آلاینده‌هایی همچون مواد مغذی، فلزات سنگین و مواد آلی مانند هیدروکربن‌ها بوده که از سطح جاده شسته شده و منجر به آلوده شدن منابع آب و خاک می‌شود. در این میان روسازی بتنی متخلخل قادر به کاهش قابل توجه حجم رواناب‌های شهری و در نتیجه کاهش بار هیدرولیکی رواناب و اثرات جانبی آن بر تاسیسات شهری می‌باشد. همچنین این نوع روسازی شرایط لازم برای تصفیه و مدیریت آلودگی‌های منتشر شده شهری در نزدیکی و یا خود منبع را فراهم می‌کند. هدف از انجام این تحقیق بررسی کارایی سیستم روسازی بتنی متخلخل بر کمیت و کیفیت رواناب سنتزی بوده و اثرات تغییر تخلخل و شدت بارش بر پارامترهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. در مطالعه حاضر بیشترین راندمان حذف TSS و COD به ترتیب برابر 88% و 15% حاصل گردید. همچنین سیستم توانایی کمی در حذف TDS و EC از خود نشان داد. سیستم روسازی مورد بررسی در این مطالعه توانایی قابل قبولی در حذف کدورت از رواناب سنتزی را دارا بوده و بیشترین میزان حذف در شدت بارش 37 میلی متر بر ساعت و تخلخل 9/22% به میزان 70% حاصل شد. با مقایسه نتایج حاصل از بررسی پارامترهای فوق مشخص گردید که تغییر تخلخل تاثیری بر کیفیت پساب خروجی ندارد. همچنین با افزایش شدت بارش میزان کارایی سیستم در حذف آلاینده‌ها هرچند با شیب بسیار کم، کاهش یافت. به طور کلی این روش توانایی خوبی در حذف TSS و کدورت از خود نشان داد ولی کارایی مناسبی در حذف بار آلی و جامدات محلول نداشت.fa_IR
dc.format.extent916
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectروسازی بتنی متخلخلfa_IR
dc.subjectرواناب شهریfa_IR
dc.subjectذرات معلقfa_IR
dc.subjectشدت بارشfa_IR
dc.subjectدرصد تخلخلfa_IR
dc.titleتاثیر تخلخل و شدت بارش بر راندمان تصفیه رواناب شهری توسط روسازی بتنی متخلخلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانش آموخته رشته مهندسی محیط زیست، دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشکده عمران و محیط زیست دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشکده عمران و محیط زیست دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue4
dc.citation.spage211
dc.citation.epage221


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد