نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسید ابریشمی, سید احسانfa_IR
dc.contributor.authorمحدث دیلمی, علیfa_IR
dc.contributor.authorامینی, وجیههfa_IR
dc.contributor.authorایران منش, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:18:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:18:28Z
dc.date.available1399-08-22T06:18:27Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:18:28Z
dc.date.issued2018-11-01en_US
dc.date.issued1397-08-10fa_IR
dc.identifier.citationسید ابریشمی, سید احسان, محدث دیلمی, علی, امینی, وجیهه, ایران منش, مریم. (1397). برآورد تعداد مسافر ایستگاه‌های خطوط اتوبوس شهر تهران: نمونه موردی خط پل کریمخان- میدان جمهوری. مهندسی عمران مدرس, 18(4), 115-129.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-15425-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530468
dc.description.abstractافزایش روزافزون جمعیت در شهرها، متوسط مالکیت وسیله نقلیه و توسعه ارتباطات بر پیچیدگی‌های سیستم حمل‌و‌نقل و مشکلات ناشی از آن از جمله تراکم، آلودگی محیط زیست و مصرف منابع تجدیدناپذیر افزوده است. بنابراین تغییر در سیاست‌های حمل‌و‌نقل شهری و تلاش در جهت توسعه حمل‌و‌نقل عمومی، به ویژه اتوبوس، یکی از مهم‌ترین اقدامات در حوزه حمل‌و‌نقل شهری است. برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از زیرساخت‌های اتوبوسرانی نیازمند وجود اطلاعات در زمینه زیرساخت و تقاضای سفر ایستگاه‌های اتوبوس است. بر این اساس، انجام مطالعاتی جهت برآورد تعداد مسافر ایستگاه‌های اتوبوس به منظور برنامه‌ریزی عملیاتی خطوط اتوبوسرانی در شهر تهران ضروری است. در این مطالعه با استفاده از دو پایگاه داده: داده‌های ثبت‌شده تراکنش‌های کارت‌بلیت‌ها و داده‌های ثبت شده توسط موقعیت‌یاب خودکار موجود در اتوبوس‌ها و ساخت مدل مناسب، تعداد مسافر ایستگاه‌های اتوبوس برای آینده کوتاه‌مدت پیش‌بینی می‌گردد. ابتدا اطلاعات یاد شده مربوط به هر خط اتوبوس مرتب شده و سپس، برای تعیین ماتریس مبدأ- مقصد مسافران، دو پایگاه داده با استفاده از کدنویسی در نرم‌افزار متلب تطبیق داده می‌شود. پس از تهیه ماتریس مبدأ- مقصد مسافر، این ماتریس به عنوان پایگاه داده مطالعه مورد نظر قرار گرفته و بر اساس آن مدل ساریما و شبکه عصبی پرداخت می‌شوند. نتایج مدل نشان می‌دهد، مدل پروسپترون چند لایه از لحاظ شاخص‌های خطا در پیش‌بینی تعداد مسافر ایستگاه‌های اتوبوس هر خط از مدل ساریما برتر بوده و روش مناسب‌تری جهت برآورد تعداد مسافر ایستگاه اتوبوس می‌باشد.fa_IR
dc.format.extent794
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectتقاضای مسافر ایستگاه اتوبوسfa_IR
dc.subjectپیش‌بینی کوتاه‌مدتfa_IR
dc.subjectسری زمانیfa_IR
dc.subjectساریماfa_IR
dc.subjectشبکه عصبیfa_IR
dc.titleبرآورد تعداد مسافر ایستگاه‌های خطوط اتوبوس شهر تهران: نمونه موردی خط پل کریمخان- میدان جمهوریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مهندسی کامپیوتر، دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مهندسی برنامه ریزی حمل ونقل، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مهندسی برنامه ریزی حمل ونقل، دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue4
dc.citation.spage115
dc.citation.epage129


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد