نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرزاقی لنگرودی, جوادfa_IR
dc.contributor.authorخمامی ابدی, مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorعلی جانی, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:18:26Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:18:26Z
dc.date.available1399-08-22T06:18:26Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:18:26Z
dc.date.issued2018-11-01en_US
dc.date.issued1397-08-10fa_IR
dc.identifier.citationرزاقی لنگرودی, جواد, خمامی ابدی, مرتضی, علی جانی, علی. (1397). راهکاری جدید برای تحلیل ارتعاشی ترک در تیرهای بتن آرمه ی مقاوم سازی شده با ورق های کامپوزیتی. مهندسی عمران مدرس, 18(4), 85-99.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-14066-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530466
dc.description.abstractدر این مقاله با استفاده از روابط حاکم بر مکانیک شکست و اجزای محدود، ترک‌خوردگی در مود اول (بازشدگی) برای تیرهای بتن‌آرمه‌ی مقاوم‌سازی شده با ورق‌های کامپوزیتی بر‌اساس ارائه‌ی روشی جدید، تحلیل و مدل‌سازی می‌شود. در این روش، برای شبیه‌سازی ترک، روابط تعیین ضرایب شدت تنش با حضور آرماتورها و ورق تقویتی توسعه داده می‌شوند. در روش پیشنهاد شده، اجزای تیر به دو دسته، شامل اجزای بدون ترک و دارای ترک تقسیم می‌شوند. در اجزای بدون ترک، از روابط، معادلات، ماتریس سختی و جرم متعارف حاکم بر تیر با در نظر گرفتن تغییرات ممان اینرسی ناشی از حضور آرماتورها و ورق‌های تقویتی استفاده می‌گردد. در جزء‌محدود دارای ترک، مشخصات ترک با استفاده از ایجاد یک نقص هندسی در مقطع تیر شبیه‌سازی می‌گردد. به‌طوری‌که کاهش سختی جزء دارای ترک به واسطه‌ی تغییر ابعاد ناپیوستگی معادل می‌گردد. در‌اینجا تغییرات سختی جزء ترک‌خورده به‌صورت تابعی از ضرایب شدت تنش اصلاح شده، محاسبه و ارائه می‌گردد. در روش حاضر، جزءمحدود دارای ترک، با تقسیم شدن به دو "ریز بخش" در دو طرف یک فنر پیچشی مدل‌سازی می‌گردد. که‌در‌آن با استفاده از اعمال معادلات پیوستگی در نقطه‌ی ترک، ماتریس‌های سختی و جرم دو ریز ‌بخش و سپس ماتریس سختی و جرم اصلاح‌شده‌ی جزءمحدود دارای ترک استخراج می‌گردد. در ادامه این روش برای یک تحلیل ارتعاشی توسعه داده می‌شود. اثرات مکان ترک، و اثر گسترش ترک بر روی رفتار استاتیکی و ارتعاشی تیر بتن‌آرمه بررسی می‌گردد. برای اطمینان از صحت و دقت روش ارائه شده تمام تحلیل‌های انجام شده، در نرم افزار آباکوس پیاده‌سازی می‌گردد.fa_IR
dc.format.extent1246
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectتحلیل ارتعاشی ترکfa_IR
dc.subjectتیرهای بتن‌آرمهfa_IR
dc.subjectورق‌های کامپوزیتیfa_IR
dc.subjectریز المانfa_IR
dc.subjectفنر پیچشیfa_IR
dc.titleراهکاری جدید برای تحلیل ارتعاشی ترک در تیرهای بتن آرمه ی مقاوم سازی شده با ورق های کامپوزیتیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار گروه عمران دانشکده فنی دانشگاه گیلانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه عمران، دانشکده فنی مهندسی، دانشگاه گیلان، رشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مهندسی مکانیک، واحد بندر انزلی، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرانزلی، ایرانfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue4
dc.citation.spage85
dc.citation.epage99


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد