نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخضرزاده, حامدfa_IR
dc.contributor.authorجعفری, حامدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:18:24Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:18:25Z
dc.date.available1399-08-22T06:18:24Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:18:25Z
dc.date.issued2018-11-01en_US
dc.date.issued1397-08-10fa_IR
dc.identifier.citationخضرزاده, حامد, جعفری, حامد. (1397). مطالعه تحلیلی ارتعاش عرشه‌های پلهای فولای-FRP تحت جرم متحرک. مهندسی عمران مدرس, 18(4), 57-70.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-16768-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530464
dc.description.abstractنظر به اهمیت کلیدی پلها در شریان‌های حیاتی سیستم حمل‌ونقل و با توجه به هزینه بالای ساخت آن‌ها، نیاز به مطالعه و بررسی این سازه‌ها و به‌روزرسانی آن‌ها همواره احساس می‌شود. امروزه کامپوزیت‌های FRP با توجه به خواص ویژه‌ای که دارند، می‌توانند گزینه مناسبی برای عرشه پل‌ها باشند. در این مطالعه اثر مربوط به حرکت جرم متحرک بر پاسخ دینامیکی پلهای فولادی- FRP و فولادی-بتنی موردبررسی قرارگرفته است. اینرسی ایجاد شده در جرم متحرک و همچنین جرم واحد طول عرشه‌، اثرات قابل‌توجهی بر پاسخ‌های دینامیکی دارند. در ابتدا روش MLB برای مدلسازی خواص تیرهای FRP و مساله جرم متحرک با نتایج آزمایشگاهی صحت‌سنجی شده‌اند. در ادامه حل مسئله جرم متحرک برای پلهای فولادی- FRP و فولادی - بتنی صورت پذیرفته است. نتایج حاصل از این پژوهش بیانگر این امر هستند که میزان جرم عرشه و سختی آن تاثیر قابل ملاحظه بر پاسخ تحت اثر عبور جرم متحرک دارد. سرعت بحرانی موثر (CIS) و ضریب تشدید دینامیکی (DAF) محاسبه شده در موارد مختلف بیانگر تاثیرپذیری به مراتب پایین‌تر پلهای فولادی-FRP از عبور جرم متحرک هستند. تاثیر کمتر پل نسبت به عبور بار متحرک باعث دامنه نوسانی پایینتر و درنتیجه عمر خستگی بالاتر مجموعه پل خواهد شد. این رو پلهای فولادی-FRP گزینه مناسبی در سیستمهای حمل و نقل معمولی و سرعت بسیار بالا هستند.fa_IR
dc.format.extent1299
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectکامپوزیتهای FRPfa_IR
dc.subjectجرم متحرکfa_IR
dc.subjectعرشه پلfa_IR
dc.subjectسرعت بحرانی موثرfa_IR
dc.subjectضریب تشدید دینامیکیfa_IR
dc.titleمطالعه تحلیلی ارتعاش عرشه‌های پلهای فولای-FRP تحت جرم متحرکfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue4
dc.citation.spage57
dc.citation.epage70


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد