نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمعدنی, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorاکبری, رضاfa_IR
dc.contributor.authorمالک, شاهرخfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:18:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:18:20Z
dc.date.available1399-08-22T06:18:20Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:18:20Z
dc.date.issued2014-11-01en_US
dc.date.issued1393-08-10fa_IR
dc.identifier.citationمعدنی, سعید, اکبری, رضا, مالک, شاهرخ. (1393). مقایسه فرکانسهای ارتعاشی پلهای تیر و دال بتنی به روشهای تئوری و تجربی. مهندسی عمران مدرس, 14(3), 189-198.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-9942-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530458
dc.description.abstractدر این مطالعه، مشخصات دینامیکی دو پل بزرگراهی متشکل از عرشه تیر و دال بتنی دارای هندسه مشابه ولی با شرایط مرزی و محیطی متفاوت با انجام چندین آزمایش ارتعاش محیطی استخراج‌شده و نتایج آن مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته است. همچنین، از آنجا که پلهای مورد بررسی بر روی رودخانه احداث‌شده‌اند، به کمک نتایج حاصل از انجام آزمایش مودال، اثر فصلی بودن رودخانه و حضور یا عدم حضور آب در بستر رودخانه بر کمیت‌های دینامیکی یکی از این پلها که اتصال عرشه به کوله و پایه های آن به صورت پیوسته می باشد، در دو بازه زمانی متفاوت یعنی زمان خشکی و زمان پر آبی رودخانه، بررسی شده است. به منظور مقایسه شهودی میزان گیرداری و تغییر شکل‌های اتصال پیوسته عرشه به پایه در این نوع پلها، جابجایی های واقعی عرشه، در نزدیک مرز محل اتصال به پایه، اندازه‌گیری و با مدل تحلیلی مقایسه می شود. نتایج حاصل از بررسیهای انجام‌شده نشان می دهد، شرایط مرزی در تکیه گاههای عرشه نظیر صلبیت خمشی اتصال عرشه به پایه و کوله و یا وجود بالشتکهای الاستومری، تأثیر قابل‌توجهی در تغییر فرکانس ارتعاشی مودهای سازه به ویژه مودهای اول خمشی و پیچشی دارد. همچنین مغروق شدن پایه ها در آب نیز موجب تغییرات ناچیز در مقادیر فرکانسهای ارتعاشی و تغییرات بیشتری در مقادیر میرایی سازه می گردد.fa_IR
dc.format.extent3431
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectمشخصات دینامیکیfa_IR
dc.subjectارتعاش محیطیfa_IR
dc.subjectشرایط مرزیfa_IR
dc.subjectپلهای بتنیfa_IR
dc.titleمقایسه فرکانسهای ارتعاشی پلهای تیر و دال بتنی به روشهای تئوری و تجربیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentهیات علمی دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.contributor.departmentهیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات اصفهان و ریاست مدیریت بحران اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentهیات علمی دانشکده فنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue3
dc.citation.spage189
dc.citation.epage198


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد