| dc.contributor.author | معدنی, سعید | fa_IR |
| dc.contributor.author | اکبری, رضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | مالک, شاهرخ | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-22T06:18:20Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-12T06:18:20Z | |
| dc.date.available | 1399-08-22T06:18:20Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-12T06:18:20Z | |
| dc.date.issued | 2014-11-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-08-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | معدنی, سعید, اکبری, رضا, مالک, شاهرخ. (1393). مقایسه فرکانسهای ارتعاشی پلهای تیر و دال بتنی به روشهای تئوری و تجربی. مهندسی عمران مدرس, 14(3), 189-198. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2476-6763 | |
| dc.identifier.uri | http://mcej.modares.ac.ir/article-16-9942-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530458 | |
| dc.description.abstract | در این مطالعه، مشخصات دینامیکی دو پل بزرگراهی متشکل از عرشه تیر و دال بتنی دارای هندسه مشابه ولی با شرایط مرزی و محیطی متفاوت با انجام چندین آزمایش ارتعاش محیطی استخراجشده و نتایج آن مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته است. همچنین، از آنجا که پلهای مورد بررسی بر روی رودخانه احداثشدهاند، به کمک نتایج حاصل از انجام آزمایش مودال، اثر فصلی بودن رودخانه و حضور یا عدم حضور آب در بستر رودخانه بر کمیتهای دینامیکی یکی از این پلها که اتصال عرشه به کوله و پایه های آن به صورت پیوسته می باشد، در دو بازه زمانی متفاوت یعنی زمان خشکی و زمان پر آبی رودخانه، بررسی شده است. به منظور مقایسه شهودی میزان گیرداری و تغییر شکلهای اتصال پیوسته عرشه به پایه در این نوع پلها، جابجایی های واقعی عرشه، در نزدیک مرز محل اتصال به پایه، اندازهگیری و با مدل تحلیلی مقایسه می شود. نتایج حاصل از بررسیهای انجامشده نشان می دهد، شرایط مرزی در تکیه گاههای عرشه نظیر صلبیت خمشی اتصال عرشه به پایه و کوله و یا وجود بالشتکهای الاستومری، تأثیر قابلتوجهی در تغییر فرکانس ارتعاشی مودهای سازه به ویژه مودهای اول خمشی و پیچشی دارد. همچنین مغروق شدن پایه ها در آب نیز موجب تغییرات ناچیز در مقادیر فرکانسهای ارتعاشی و تغییرات بیشتری در مقادیر میرایی سازه می گردد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 3431 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تربیت مدرس | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی عمران مدرس | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Modares Civil Engineering journal | en_US |
| dc.subject | مشخصات دینامیکی | fa_IR |
| dc.subject | ارتعاش محیطی | fa_IR |
| dc.subject | شرایط مرزی | fa_IR |
| dc.subject | پلهای بتنی | fa_IR |
| dc.title | مقایسه فرکانسهای ارتعاشی پلهای تیر و دال بتنی به روشهای تئوری و تجربی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی | fa_IR |
| dc.contributor.department | هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات اصفهان و ریاست مدیریت بحران اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان | fa_IR |
| dc.contributor.department | هیات علمی دانشکده فنی دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 14 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 189 | |
| dc.citation.epage | 198 | |