نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسادات لواسانی بزرگ, سید محمد علیfa_IR
dc.contributor.authorزیاری, حسنfa_IR
dc.contributor.authorدیواندری, حسنfa_IR
dc.contributor.authorایزدی, امیرfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:18:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:18:13Z
dc.date.available1399-08-22T06:18:13Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:18:13Z
dc.date.issued2014-11-01en_US
dc.date.issued1393-08-10fa_IR
dc.identifier.citationسادات لواسانی بزرگ, سید محمد علی, زیاری, حسن, دیواندری, حسن, ایزدی, امیر. (1393). ارزیابی میدانی روش های نوین تعیین دانسیته لایه های روسازی. مهندسی عمران مدرس, 14(3), 83-92.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-7632-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530449
dc.description.abstractچگالی بهترین معیار سنجش و کنترل کیفیت روسازی اجرا شده می باشد. تعیین چگالی مخلوط آسفالتی در حین عملیات تراکم و پس از آن، از دو جهت تعیین میزان تراکم و زمان اتمام عملیات دارای اهمیت می باشد. در حال حاضر متداول ترین و البته دقیق ترین روش‌ تعیین دانسیته در محل مخلوط آسفالتی، روش مغزه گیری می باشد. روش معمول برای انجام این کار استفاده از مغزه گیر و انجام آزمایش تعیین چگالی بر روی مغزه های بدست آمده در آزمایشگاه می باشد. اما این روش دارای معایبی شامل ایجاد خرابی در سطح روسازی، هزینه نسبتاً بالا، عدم تکرارپذیری و پایش دانسیته برای یک نقطه خاص و صرف زمان زیاد می باشد. زمان بر بودن انجام این آزمایش، منجر می‌شود که نقاط ضعف لایه ناشی از عدم تراکم لازم به سرعت مشخص نشوند و لذا اقدامات اصلاحی در زمان مناسب صورت نگیرند. در سال های اخیر استفاده از آزمایش های غیر مخرب تعیین دانسیته، با استقبال زیادی مواجه شده است. این نوع آزمایش ها در سطح روسازی ایجاد خرابی نمی کنند، هزینه انجام آنها کمتر از مغزه گیری می باشد و بعلت عدم ایجاد خرابی بوسیله آنها تکرارپذیرند، که شامل دو روش غیرمخرب هسته ای و غیرهسته ای می باشند. در این تحقیق ارزیابی میدانی دستگاه الکترومغناطیسیPQI مدل 301 و دستگاه هسته ای Troxler مدلHS-5001EZ انجام گردید که بعد از انجام تحلیل های آماری مشخص شد که دستگاهPQI مناسب برای تعیین دانسیته لایه های آسفالتی و دستگاه هسته ای برای تعیین دانسیته لایه های سنگدانه ای مناسب می باشند.fa_IR
dc.format.extent478
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectتعیین دانسیتهfa_IR
dc.subjectمغزه گیریfa_IR
dc.subjectروش های غیرمخرب هسته ای و غیر هسته ایfa_IR
dc.titleارزیابی میدانی روش های نوین تعیین دانسیته لایه های روسازیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده فنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای راه و ترابری و معاون مرکز تحقیقات قیر و مخلوط های آسفالتی دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای راه و ترابری دانشکده مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue3
dc.citation.spage83
dc.citation.epage92


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد