نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاحمدی, محسنfa_IR
dc.contributor.authorحسنی, ابوالفضلfa_IR
dc.contributor.authorسلیمانی کرمانی, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorیوسفی, حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:18:03Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:18:04Z
dc.date.available1399-08-22T06:18:03Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:18:04Z
dc.date.issued2016-03-01en_US
dc.date.issued1394-12-11fa_IR
dc.identifier.citationاحمدی, محسن, حسنی, ابوالفضل, سلیمانی کرمانی, محمدرضا, یوسفی, حسین. (1394). عملکرد بتن الیافی سازگار با محیط زیست در روسازی بتنی. مهندسی عمران مدرس, 16(1), 179-188.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-11831-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530437
dc.description.abstractامروزه استفاده از مصالح بازیافتی در صنعت در حال افزایش می‌باشد. نمونه‌ای از آن تولید بتن سبز و سازگار با محیط زیست‌ است. تاکنون تحقیقات گوناگونی در دنیا در مورد استفاده از خرده بتن‌های ناشی از تخریب سازه های بتنی به عنوان سنگدانه در بتن انجام شده است. با بررسی انجام شده مشخص گردید علاوه بر بتن، مواد دیگری همچون خرده آجر، خرده سرامیک خرده سنگ‌های ساختمانی و دیگر مواد در نخاله های ساختمانی کشور وجود دارد. تحقیق کنونی به بررسی استفاده از مصالح بازیافتی ناشی از نخاله‌های ساختمانی به عنوان سنگدانه در بتن پرداخته است. جهت تقویت این نوع بتن و بتن معمولی از الیاف فلزی بازیافتی از لاستیک خودروهای فرسوده استفاده شده است. نمونه‌های بتنی با درصدهای مختلف الیاف و سنگدانه‌های بازیافتی ساخته شده و تحت آزمون‌های مقاومت فشاری، مقاومت کششی، مقاومت خمشی وطاقت خمشی قرار گرفتند. نتایج آزمون‌ها نشان داد که استفاده از این نوع بتن الیافی به عنوان بتن سازه‌ای قابل قبول می‌باشد. در بررسی نقش الیاف فلزی بازیافتی و سنگدانه‌های بازیافتی در طراحی ضخامت دال روسازی بتنی از تئوری خطوط تسلیم استفاده شد. نتایج حاکی از آن است که افزودن الیاف فلزی بازیافتی به بتن باعث کاهش تقریبی ضخامت دال به میزان %20 می‌گردد.fa_IR
dc.format.extent833
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectنخاله‌های ساختمانیfa_IR
dc.subjectبتنfa_IR
dc.subjectالیاف فلزی بازیافتیfa_IR
dc.titleعملکرد بتن الیافی سازگار با محیط زیست در روسازی بتنیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentپژوهشکده حمل ونقل وزارت راه، مسکن و شهرسازیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue1
dc.citation.spage179
dc.citation.epage188


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد