نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجوادی راد, محمدfa_IR
dc.contributor.authorشاهرخی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorرجایی, طاهرfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:17:40Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:17:41Z
dc.date.available1399-08-22T06:17:40Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:17:41Z
dc.date.issued2017-12-01en_US
dc.date.issued1396-09-10fa_IR
dc.identifier.citationجوادی راد, محمد, شاهرخی, مهدی, رجایی, طاهر. (1396). بررسی عددی تاثیر تعداد سازه بافل بر راندمان حوضچه ته‌نشینی اولیه در ابعاد واقعی. مهندسی عمران مدرس, 17(5), 49-59.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-8438-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530406
dc.description.abstractحوضچه‌های ته‌نشینی از مهم‌ترین اجزای تصفیه‌خانه‌های فاضلاب هستند بطوریکه حدود یک سوم هزینه احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به ساخت حوضچه‌ها مربوط می‌شود. در تحقیق حاضر اثر سازه بافل بر راندمان هیدرولیکی حوضچه‌های ته‌نشینی اولیه بوسیله مدلسازی عددی سه بعدی در نرم افزار Flow-3D بررسی شده‌است. حوضچه ته‌نشینی در ابعاد واقعی و مدل ساده شده حوضچه ته‌نشینی اولیه مستطیلی تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران می‌باشد. در مدلسازی عددی بر اساس انطباق نتایج عددی با داده‌های آزمایشگاهی، برای حل آشفتگی جریان از مدل آشفتگی و برای حل فشار از روش GMRES استفاده شده‌است. صحت‌سنجی نتایج شبیه‌سازی عددی با داده‌های آزمایشگاهی پیشین با دقت مناسبی اطمینان نتایج عددی را تصدیق می‌کند. محل بهینه بافل اول از تحقیقات قبلی نویسندگان مشخص است. برای تعیین تعداد بهینه بافل‌ها، مقایسه نتایج بین حوضچه بدون بافل و حالت‌های بهینه حوضچه یک، دو و سه بافل انجام شد. نتایج نشان می‌دهد که وجود سازه بافل سبب جلوگیری از جت جریان در کف و افزایش راندمان رسوبگذاری حوضچه‌های ته‌نشینی اولیه می‌شود. به‌علاوه با اضافه کردن یک بافل در موقعیت مناسب، بزرگی سرعت ماکزیمم، حجم ناحیه چرخشی و انرژی جنبشی کاهش می‌یابد بطوریکه با اضافه کردن بافل اول، دوم و سوم بترتیب حجم ناحیه چرخشی نسبت به حالت بدون بافل 13/4، 44/4 و 63/4 درصد کاهش می‌یابد. همچنین مقایسه منحنی‌های FTC برای حالت‌های تعداد مختلف بافل و بدون‌بافل بهبود راندمان رسوبگذاری با افزایش تعداد بافل را نشان می‌دهد.fa_IR
dc.format.extent949
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectحوضچه های ته نشینی اولیهfa_IR
dc.subjectبافلfa_IR
dc.subjectراندمان هیدرولیکیfa_IR
dc.subjectته نشینیfa_IR
dc.titleبررسی عددی تاثیر تعداد سازه بافل بر راندمان حوضچه ته‌نشینی اولیه در ابعاد واقعیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.department- دانشگاه قمfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی عمران- دانشگاه غیاث الدینfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مهندسی عمران- دانشگاه قمfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue5
dc.citation.spage49
dc.citation.epage59


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد