نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorغفاری, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorاقبال زاده, افشینfa_IR
dc.contributor.authorجوان, میتراfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:17:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:17:34Z
dc.date.available1399-08-22T06:17:33Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:17:34Z
dc.date.issued2016-06-01en_US
dc.date.issued1395-03-12fa_IR
dc.identifier.citationغفاری, سعید, اقبال زاده, افشین, جوان, میترا. (1395). بررسی عددی اثر عدد فرود بالادست بر الگو و مشخصات جریان در امتداد سرریز جانبی لبه تیز مستطیلی. مهندسی عمران مدرس, 16(2), 215-228.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-1660-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530397
dc.description.abstractسرریزهای‌ جانبی دارای کاربرد گسترده‌ای در مهندسی هیدرولیک هستند، که به علت حساسیت موضوع نیاز به طراحی و بررسی دقیق دارند. در مقاله‌ی حاضر جریان عبوری از سرریز‌جانبی مستطیلی لبه‌تیز در کانال باز مستطیلی با استفاده از نرم‌افزار FLOW-3D و بکارگیری مدل آشفتگیRNG k- و روش VOF شبیه‌سازی شده است. در تحقیق حاضر پس از صحت‌سنجی نتایج مدل‌ عددی با داده‌های آزمایشگاهی، به بررسی اثرات عدد‌فرود بالادست بر الگو و مشخصات جریان در امتداد سرریز‌ جانبی پرداخته می‌شود. نتایج در این مطالعه نشان می‌دهد، با کاهش عدد فرود، ماکزیمم و مینیمم سرعت طولی در طول سرریز‌ جانبی به ترتیب افزایش و کاهش می‌یابد. با کاهش عدد‌فرود، ماکزیمم سرعت جانبی در طول سرریز جانبی افزایش می‌یابد، که بیانگر افزایش دبی عبوری از سرریز جانبی می‌باشد. همچنین توزیع مولفه‌های مختلف سرعت در برابر تغییرات ارتفاع جریان در روی وسط تاج سرریز برای عدد‌فرود‌های متفاوت نشان می‌دهد، با کاهش عدد‌فرود بالادست، توزیع سرعت طولی در نزدیک تاج سرریز غیر ‌یکنواخت‌تر می‌شود. برای اعداد فرود متفاوت، سرعت جانبی تا ارتفاع معینی از روی تاج سرریز افزایش می‌یابد و سپس با نزدیک شدن به سطح آزاد جریان مقدارآن کاهش می‌یابد. ماکزیمم سرعت قائم برای عدد-فرود‌های متفاوت، در نزدیکی تاج سرریز رخ می‌دهد و با افزایش ارتفاع و نزدیک شدن به سطح آزاد جریان مقدار آن به تدریج کاهش می‌یابد. با کاهش عدد-فرود، سرعت قائم در نزدیکی سطح آزاد جریان منفی می‌باشد. در خصوص سطح آزاد جریان در مجاورت سرریز ‌جانبی، با افزایش عدد‌فرود بالادست، عمق سطح آب در انتهای سرریز دچار تغییرات شدیدی می‌شود.fa_IR
dc.format.extent879
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectسرریز جانبیfa_IR
dc.subjectنرم افزار FLOW-3Dfa_IR
dc.subjectعدد فرودfa_IR
dc.subjectالگوی جریانfa_IR
dc.subjectتوزیع سرعتfa_IR
dc.titleبررسی عددی اثر عدد فرود بالادست بر الگو و مشخصات جریان در امتداد سرریز جانبی لبه تیز مستطیلیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه رازی کرمانشاهfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه رازی کرمانشاهfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه رازی کرمانشاهfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue2
dc.citation.spage215
dc.citation.epage228


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد