نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفائزی, سید فرزینfa_IR
dc.contributor.authorمیرشکاریان, مهردادfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:17:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:17:19Z
dc.date.available1399-08-22T06:17:19Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:17:19Z
dc.date.issued2020-02-01en_US
dc.date.issued1398-11-12fa_IR
dc.identifier.citationفائزی, سید فرزین, میرشکاریان, مهرداد. (1398). ارزیابی نقش فیلر سیمان و آهک بر خصوصیات مکانیکی مخلوط‌های بازیافتی کف قیر و ارایه مدل ریاضی. مهندسی عمران مدرس, 19(6), 0-0.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-23566-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530377
dc.description.abstractخرده‌های آسفالت بازیافتی پس از تراشیده شدن، نوعی از مواد زائد محسوب می‌شوند که از نظر زیست محیطی اثرات نامطلوبی بر محیط اطراف خود دارند. از طرفی هزینه سنگین احداث راههای جدید و خسارت‌های ناشی از خرابی راه‌های موجود، مشکلات زیادی را بوجود می‌آورد. هدف این پژوهش بررسی اثر توام درصد قیر با تغییر فیلر بر خصوصیات مکانیکی مخلوط‌های کف قیری آسفالت بازیافتی می‌باشد. روش تحقیق آزمایشگاهی است. نمونه‌های ساخته شده با افزودن فیلر‌های سیمان، آهک با درصد قیر متفاوت و در شرایط عمل‌آوری خشک، اشباع و ذوب-یخبندان بررسی شدند. نمونه‌ها با فیلر سیمان (5/1 درصد)، آهک (5/1 درصد) و ترکیب سیمان، آهک (75/0+75/0 درصد) و یک نمونه شاهد ساخته شدند. سپس آزمایش‌های مقاومت فشاری تک محوری، مدول برجهندگی، استحکام مارشال و مقاومت کشش غیرمستقیم برای تعیین خصوصیات مکانیکی انجام گردید. در ادامه با استفاده از نتایج تست مدول برجهندگی مدل‌سازی اجزا محدود با استفاده از نرم‌افزارهای اباکوس و KenLayer  انجام و اثر تغییر مدول برجهندگی بر تعداد تکرار بار منجر به خرابی خستگی بررسی شد که در نهایت یک مدل ریاضی جهت پیش بینی نسبت TSR ارایه گردید. نتایج این تحقیق می‌دهد در آزمایش مقاومت فشاری تک محوری و استحکام مارشال، در کلیه طرح‌ها با افزایش قیر از 1 به 2 درصد نتایج افزایش سپس با افزایش قیر از 2 به 3 درصد کاهش می‎یابد. همچنین نتایج آزمون مقاومت کشش غیرمستقیم نشان می‌دهد که با افزایش قیر از 1 به 3 درصد در همه طرح‌ها مقاومت کشش غیرمستقیم در حالت عمل‌آوری خشک، اشباع به‌طور پیوسته افزایش می‌یابد. فیلر سیمان با آهک در تمامی حالت‌های عمل‌آوری بیشترین تاثیر را در افزایش مقاومت کشش غیرمستقیم دارد و تاثیر افزایش مقاومت در نمونه‌های حاوی فیلر در شرایط عمل‌آوری اشباع بیش از حالت خشک است. نتایج مدل‌سازی سه بعدی نشان داد که با افزایش مدول برجهندگی لایه اساس، تعداد تکرار منجر به خرابی خستگی را به شدت افزایش می‌یابد.fa_IR
dc.format.extent652
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectکف قیرfa_IR
dc.subjectمدل ریاضیfa_IR
dc.subjectاجزا محدودfa_IR
dc.subjectمقاومت فشاری آسفالتfa_IR
dc.titleارزیابی نقش فیلر سیمان و آهک بر خصوصیات مکانیکی مخلوط‌های بازیافتی کف قیر و ارایه مدل ریاضیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی اصيل (کامل)fa_IR
dc.contributor.departmentگروه عمران، دانشگاه پیام نور، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه پیام نور تهرانfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue6
dc.citation.spage0
dc.citation.epage0


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد