نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنعیمی, میثمfa_IR
dc.contributor.authorذاکری, جبارعلیfa_IR
dc.contributor.authorاسماعیلی, مرتضیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:16:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:16:21Z
dc.date.available1399-08-22T06:16:21Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:16:21Z
dc.date.issued2013-04-01en_US
dc.date.issued1392-01-12fa_IR
dc.identifier.citationنعیمی, میثم, ذاکری, جبارعلی, اسماعیلی, مرتضی. (1392). تحلیل عددی خط راه آهن با روش رونگ- کوتا مرتبه چهارم و تعیین پاسخ دینامیکی اجزای خط. مهندسی عمران مدرس, 13(1), 11-11.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-5578-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530307
dc.description.abstractخطوط بالاستی یکی از رایج ترین گونه های خط آهن در کشور ما می باشند. در این مقاله هدف این است که مدل سه بعدی مناسبی برای شبیه سازی خط ریلی بالاستی ارائه شود و با استفاده از روش عددی رونگ-کوتا مرتبه چهارم، بر روی آن تحلیل دینامیکی انجام گردد و در نهایت پاسخهای مربوط به اجزای خط ریلی تعیین گردد. برای تحلیل خط راه آهن تحت اثر عبور قطار، یک بارگذاری تابع زمان بر روی خط آهن اعمال می شود و تأثیر پاسخهای دینامیکی تحت بارگذاری متحرک مورد ارزیابی قرار می گیرد. فعالیتهای محققین قبلی در زمینه مدلسازی سیستم خط آهن و تحلیل دینامیکی آن، بر روی مدلهای دوبعدی انجام شده است. لیکن در این مقاله سعی بر آن است تا با در نظر گرفتن گره های عرضی، مدلهای قبلی به صورت سه بعدی در آید و تحلیل دینامیکی آن به روش عددی انجام شود. به عبارت دیگر دیدگاه جدید این مقاله در نظر گرفتن گرههای عرضی برای مدلسازی خط آهن و تحلیل عددی آن می باشد. روشهای سنتی استفاده شده برای طراحی خطوط راه آهن، بر مبنای بارگذاری استاتیکی و تحلیل شبه دینامیکی ، اجزای خط را مورد تحلیل قرار می دهند، اما در این مقاله با توجه به تئوری های مطرح شده در رابطه با ارتعاشات اجزای خط آهن، سعی بر آن است تا اثرات بارگذاری دینامیکی بر روی اجزای خط به صورت واقعی تر وارد مسئله شود. پاسخهای به دست آمده از تحلیل دینامیکی می توانند به عنوان ورودی های مباحث طراحی منظور گردند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectتحلیل دینامیکیfa_IR
dc.subjectروش عددیfa_IR
dc.subjectپاسخ دینامیکیfa_IR
dc.subjectخط آهن بالاستیfa_IR
dc.titleتحلیل عددی خط راه آهن با روش رونگ- کوتا مرتبه چهارم و تعیین پاسخ دینامیکی اجزای خطfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue1
dc.citation.spage11
dc.citation.epage11


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد