نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorممدوحی, امیررضاfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی‌پور, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:15:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:15:51Z
dc.date.available1399-08-22T06:15:51Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:15:51Z
dc.date.issued2018-07-01en_US
dc.date.issued1397-04-10fa_IR
dc.identifier.citationممدوحی, امیررضا, احمدی‌پور, فاطمه. (1397). یک تحلیل ساختاری و تطبیقی از مدل‌های مختلف تولید سفر، نمونه موردی سفرهای تحصیلی شهروندان قزوین. مهندسی عمران مدرس, 18(2), 1-12.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-17015-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530268
dc.description.abstractایجاد سفر اولین مرحله از رویکرد چهار مرحله‌ای کلاسیک است که در آن تعداد سفرهای تولید/ جذب شده به هر ناحیه ترافیکی برآورد می‌شود. استفاده از مدل رگرسیون خطی در این مرحله بسیار رایج است، هرچند عدم ارائه‌ی نظریه رفتاری و ماهیت صحیح و غیرمنفی سفرها از محدودیت‌های این مدل به شمار می‌رود. جهت رفع این محدودیت‌ها، مدل‌های سانسورشده مانند توبیت برای جلوگیری از ایجاد مقادیر منفی، مدل‌های با داده‌های شمارشی مانند پواسون و دوجمله‌ای منفی برای جلوگیری از ایجاد مقادیر پیوسته و منفی و مدل‌های انتخاب گسسته مانند لوجیت و پروبیت رتبه‌ای جهت ارائه نظریه رفتاری مسافر و جلوگیری از ایجاد مقادیر پیوسته و منفی پیشنهاد شده‌است. هدف از این مقاله یک تحلیل ساختاری از مدل‌های مختلف تولید سفر شامل رگرسیون خطی، توبیت، پواسون و لوجیت رتبه‌ای و مقایسه‌ی عملکرد آن‌ها است. داده‏های حاصل از پرسشگری نمونه‏ای از ساکنین شهر قزوین، شامل ویژگی‌های اقتصادی- اجتماعی و سفر تحصیلی 4734 خانوار به‌ عنوان مطالعه موردی انتخاب شده‌است. جهت پرداخت مدل‌ها از 85 درصد داده‌ها و جهت ارزیابی آن‌ها از مابقی داده‌ها استفاده می‌گردد. به منظور مقایسه مدلها از معیارهای کمی میانگین خطای مطلق، رگرسیون خطی برآورد- مشاهده و نمودار مربوط به مقایسه سهم مشاهده و پیش‌بینی‌شده همفزون سفرها استفاده می‌شود. نتایج نشان می‌دهد از نظر معیار میانگین خطای مطلق، مدل‌های لوجیت رتبه‌ای و رگرسیون خطی؛ میزان برازش رگرسیون خطی برآورد- مشاهده، مدل توبیت؛ ضریب تعیین رگرسیون خطی برآورد- مشاهده و مقایسه سهم پیش‌بینی و مشاهده شده همفزون سفرها، مدل لوجیت رتبه‌ای دارای عملکرد بهتری نسبت به سایر مدل‌ها است.fa_IR
dc.format.extent700
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectتولید سفرfa_IR
dc.subjectرگرسیون خطیfa_IR
dc.subjectتوبیتfa_IR
dc.subjectپواسونfa_IR
dc.subjectلوجیت رتبه‌ایfa_IR
dc.titleیک تحلیل ساختاری و تطبیقی از مدل‌های مختلف تولید سفر، نمونه موردی سفرهای تحصیلی شهروندان قزوینfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue2
dc.citation.spage1
dc.citation.epage12


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد