نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمیرآبی, محمد حسینfa_IR
dc.contributor.authorمنصوری, عباسfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:15:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:15:48Z
dc.date.available1399-08-22T06:15:48Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:15:48Z
dc.date.issued2018-03-01en_US
dc.date.issued1396-12-10fa_IR
dc.identifier.citationمیرآبی, محمد حسین, منصوری, عباس. (1396). ارزیابی مدل‌های ریاضی‌ آشفتگی چند معادله‌ای در تخمین پارامترهای هیدرودینامیکی جت مستغرق. مهندسی عمران مدرس, 17(6), 245-258.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-17018-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530263
dc.description.abstractجت مستغرق سه بعدی در یک بازشدگی ناگهانی، دارای هیدرودینامیک آشفته‌ایست. در محل بازشدگی ناگهانی، ایجاد جریان‌های ثانویه مجاور هسته پتانسیل جت، تولید آشفتگی نموده و ادی‌های تشکیل شده باعث انتقال و استهلاک انرژی و همچنین کاهش تکانه سیال در ناحیه استقرار یافته جریان می گردند. با بکار گیری مدل‌ ریاضی آشفتگی مناسب و کارآمد، می توان پارامترهای هیدرودینامیکی جریان را در نقاط مختلف، با دقت مطلوب پیش ‌بینی نمود. در این تحقیق، مدل‌ ریاضی آشفتگی سه معادله‌ای والترز و کوکلجات (k-kl-ω) و مدل ریاضی آشفتگی هفت معادله‌ای تنش رینولدز، مورد بررسی قرار گرفته‌اند. مقایسه نتایج تحلیل دینامیک سیالات محاسباتی به روش حجم محدود در نرم افزار Ansys Fluent با نتایج آزمایشگاهی، نشان می‌دهد که مدل آشفتگی تنش رینولدز نتایجی با دقت بالاتر را پیش بینی می‌نماید. می‌توان به این نتیجه رسید که دلیل این دقت در تخمین، بکار گیری معادلات انتقال مجزا برای هر یک از مولفه‌های تانسور تنش، در شرایط طبیعی آشفتگی غیرمتجانس و غیرهمسانگرد است.fa_IR
dc.format.extent1076
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectجت مستغرقfa_IR
dc.subjectمدل‌های ریاضی آشفتگی چند معادله‌ایfa_IR
dc.subjectدینامیک سیالات محاسباتیfa_IR
dc.titleارزیابی مدل‌های ریاضی‌ آشفتگی چند معادله‌ای در تخمین پارامترهای هیدرودینامیکی جت مستغرقfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentمهندسی عمران، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مهندسی عمران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوبfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue6
dc.citation.spage245
dc.citation.epage258


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد