نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیعقوبی سربیشه, محمدfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی, محمد تقیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:15:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:15:34Z
dc.date.available1399-08-22T06:15:34Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:15:34Z
dc.date.issued2019-03-01en_US
dc.date.issued1397-12-10fa_IR
dc.identifier.citationیعقوبی سربیشه, محمد, احمدی, محمد تقی. (1397). بررسی اعتبار روش های متداول اعمال بار برکنش برای سد های وزنی بلند. مهندسی عمران مدرس, 18(6), 221-231.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-19746-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530244
dc.description.abstractیکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در پایداری سدهای وزنی و طراحی آن، میزان بار برکنش میباشد. آیین نامه های مختلف با توجه به پارامترهایی نظیر میزان ارتفاع آب در مخزن و نیز پایین دست سد، یک توزیع چند خطی را برای بار برکنش در زیر سد در نظر می گیرند. در این تحقیق، مدلسازی از چند سد وزنی از نوع پاین فلت به منظور حساسیت سنجی اینگونه توزیعها نسبت به ارتفاع سد صورت گرفت. در کلیه تحلیل ها، بدنه ی سد کاملاً نفوذ ناپذیر در نظر گرفته شده و توده سنگ پی به صورت یک محیط همگن و همسان فرض شده است. از مقایسه بین تنش های ایجاد شده در محل اتصال سد و پی در این مدلها، با تنش های حاصل از اعمال توزیع بار برکنش در زیر سد مطابق آیین نامه اداره مهندسی ارتش آمریکا مشخص شد که میزان خطای این گونه الگوهای رایج با ارتفاع سد رابطه ی مستقیم دارد. به طوریکه با افزایش ارتفاع سد میزان خطای مربوط به تنش در بخش حساس شالوده سد حتی تاحدود 40 درصد رشد می کند. در این گروه از سد ها این خطا به 12 برابر خطای قابل انتظار در سدهای کوتاه تر نیز افزایش پیدا می کند. این مساله در برخی موارد می تواند ایمنی سد را کاملا تهدید کند. این تحقیق الگوی پیشنهادی دیگری جهت اعمال بار برکنش در زیر سدهای وزنی معرفی کرده و ضرورت استفاده از روش های دقیق تر در برآورد میزان بار برکنش در زیر سدهای وزنی بلند را نشان می دهد.fa_IR
dc.format.extent1082
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectبار برکنشfa_IR
dc.subjectسد وزنی بلندfa_IR
dc.subjectآیین نامهfa_IR
dc.subjectاجزای محدودfa_IR
dc.titleبررسی اعتبار روش های متداول اعمال بار برکنش برای سد های وزنی بلندfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentتهران-شهرری-میدان نماز- خ امام حسین(علیه السلام)-خ پاکطینت-کوچه دهقان(ارشادپنجم)-کوچه اول-پلاک3fa_IR
dc.contributor.departmentتهران-پل گیشا-دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue6
dc.citation.spage221
dc.citation.epage231


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد