نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزارعی, علیfa_IR
dc.contributor.authorحسنی, ابوالفضلfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:15:29Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:15:30Z
dc.date.available1399-08-22T06:15:29Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:15:30Z
dc.date.issued2019-03-01en_US
dc.date.issued1397-12-10fa_IR
dc.identifier.citationزارعی, علی, حسنی, ابوالفضل. (1397). ارزیابی اثر استفاده از محصولات بازیافتی حاصل از تایرهای فرسوده بر خواص مکانیکی روسازی بتنی. مهندسی عمران مدرس, 18(6), 143-153.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-19487-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530239
dc.description.abstractدر این تحقیق از 0 ، 5 ، 10 ، 15 و 20 درصد خرده ­لاستیک، به‌عنوان جایگزین ریزدانه در روسازی بتنی استفاده گردیده است، همچنین در یک حالت دیگر نیم درصد الیاف فلزی حاصل از بازیافت تایرهای فرسوده به این نمونه ­ها افزوده شد و نتایج حاصل از این تحقیق بیانگر این است که مقاومت فشاری نمونه­ های با جایگزینی خرده ­لاستیک به میزان 5 ، 10 ، 15 و 20 درصد خرده­ لاستیک، نسبت به نمونه شاهد، به ترتیب دارای کاهش 6/1 ، 9/36 ، 9/49 و 1/63 درصدی و نمونه ­های با 0 ، 5 ، 10 ، 15 و 20 درصد جایگزینی خرده‌لاستیک و 5/0 % الیاف فلزی، به ترتیب دارای کاهش 3/0 ، 2/11 ، 7/33 ، 5/41 و 3/44 درصدی بوده است، بنابراین مشاهده می­شود که عملکرد بتن حاوی خرده ­لاستیک و الیاف فلزی، ازلحاظ مقاومت فشاری نسبت به نمونه حاوی خرده­ لاستیک به‌تنهایی بهتر بوده و کاهش مقاومت کمتری خواهد داشت و همچنین با جایگزینی 5 ، 10 ، 15 و 20 درصد خرده­ لاستیک در بتن، مقاومت کششی غیرمستقیم آن دارای 5/7 ، 3/15 ، 4/21 و 2/31 درصدی خواهد بود و  با افزودن 5/0 % الیاف فلزی به بتن با جایگزینی 0 ، 5 ، 10 ، 15 و 20 درصد خرده ­لاستیک، مقاومت کششی غیرمستقیم به ترتیب به میزان 8/67 ، 7/46 ، 4/32 ، 8/17 و 5/3 درصد افزایش می ­یابد و این نتیجه حاصل می ­شود که مقاومت کششی بتن، در اثر افزودن الیاف فلزی افزایش و در اثر افزایش میزان جایگزینی خرده ­لاستیک، کاهش خواهد یافت.fa_IR
dc.format.extent856
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectتایرهای فرسوده مقاومت فشاری مقاومت کششی غیرمستقیم روسازی بتنی بازیافتfa_IR
dc.titleارزیابی اثر استفاده از محصولات بازیافتی حاصل از تایرهای فرسوده بر خواص مکانیکی روسازی بتنیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی اصيل (کامل)fa_IR
dc.contributor.departmentتهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، گروه راه و ترابریfa_IR
dc.contributor.departmentتهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، گروه راه و ترابریfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue6
dc.citation.spage143
dc.citation.epage153


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد