نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشربتدار, محمد کاظمfa_IR
dc.contributor.authorحقیقت, آزادهfa_IR
dc.contributor.authorحیدریان, نعمت اللهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:15:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:15:01Z
dc.date.available1399-08-22T06:15:00Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:15:01Z
dc.date.issued2018-09-01en_US
dc.date.issued1397-06-10fa_IR
dc.identifier.citationشربتدار, محمد کاظم, حقیقت, آزاده, حیدریان, نعمت الله. (1397). بهبود عملکرد لرزه‌ای قاب های چندطبقه مختلط نوین خمشی در مقایسه با قاب‌های خمشی بتنی رایج. مهندسی عمران مدرس, 18(3), 113-127.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-20230-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530200
dc.description.abstractقاب‌های مختلط خمشی بتنی - فولادی، به دلیل بهره مندی از مزایای بتن و فولاد به طور همزمان، منجر به بهبود رفتار سازه‌های بلند گردیده است. در طی 30 سال اخیر، به دلیل صرفه اقتصادی، مطالعات متعددی در زمینه قاب‌های مختلط صورت گرفته است. تجربیات نشان داده است که مهم‌ترین مسئله در چنین قاب‌هایی، اتصالات این قاب‌ها است. در این مقاله، به بررسی تحلیلی رفتار قاب‌های خمشی مختلط یک طبقه - یک دهانه و چهار و هفت و ده طبقه چهار دهانه، تحت بارگذاری جانبی پوش اور به صورت کنترل تغییرمکان، به روش اجزای محدود توسط نرم افزار سایزمو‌استراکچر پرداخته شده است. قاب‌های مختلط مورد بررسی از نوعی اتصال مرکب پیشنهادی با ستون بتنی عبوری و تیر فلزی متصل، تشکیل شده‌اند که نمونه این اتصال بصورت آزمایشگاهی توسط مولفین ساخته و آزمایش شده است، نتایج حاکی از عملکرد مناسب قاب‌های خمشی مختلط متشکل از اتصال مورد اشاره می‌باشد. در این بررسی جابه‌جایی کل قاب و دریفت نسبی طبقات در قاب‌های با تعداد طبقات زیاد، نسبت به قاب‌های بتنی متداول کاهش یافته است. همچنین مرکب سازی اتصالات در قاب‌های مختلط منجر به افزایش ظرفیت باربری، شکل‌پذیری و سختی اولیه و جذب انرژی قاب نسبت به قاب بتنی، به ترتیب به میزان 55%، 45%، 62% و 116% شده است.fa_IR
dc.format.extent1524
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectقاب‌های مختلطfa_IR
dc.subjectاتصال پیشنهادیfa_IR
dc.subjectظرفیت باربریfa_IR
dc.subjectشکل‌پذیریfa_IR
dc.subjectسختیfa_IR
dc.titleبهبود عملکرد لرزه‌ای قاب های چندطبقه مختلط نوین خمشی در مقایسه با قاب‌های خمشی بتنی رایجfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشگاه سمنانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه سمنانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه سمنانfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue3
dc.citation.spage113
dc.citation.epage127


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد