نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorامیری, محمدfa_IR
dc.contributor.authorسام, ساویزfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:14:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:14:44Z
dc.date.available1399-08-22T06:14:44Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:14:44Z
dc.date.issued2019-05-01en_US
dc.date.issued1398-02-11fa_IR
dc.identifier.citationامیری, محمد, سام, ساویز. (1398). بررسی اثر صفحه گسیختگی بر نحوه توزیع نیروی کششی در طول میخ‌ها در پایداری شیب‌ها (مطالعه موردی شیب منتهی به جاده ایلام-صالح‌آباد). مهندسی عمران مدرس, 19(1), 27-40.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-20290-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530180
dc.description.abstractزمینه و هدف: مطالعات گسترده‌ای پایداری شیروانی را بررسی نموده‌اند اما مطالعات محدودی به بررسی اثر صفحه گسیختگی به نحوه توزیع نیروی کششی و نحوه توزیع نیروی کششی در طول میخ‌ها بر پایداری شیب‌های پرداخته است. بر این اساس هدف این پژوهش بررسی اثر زاویه کوبش و طول میخ‌ها بر پایداری شیب با نگرش به نحوه توزیع کرنش برشی است. روش بررسی: در این پژوهش به صورت موردی شیب منتهی به جاده مسیر ایلام-صالح‌آباد بعد از تونل راه‌کربلا انتخاب شده است. ابتدا جهت تعیین پارامترهای مکانیکی خاک از محل شیب نمونه‌هایی تهیه شده و در آزمایشگاه بر اساس آیین نامه ASTM مشخصات خاک تعیین شده است. جهت مدل‌سازی از نرم‌افزار FLAC2D که نرم‌افزاری قوی در مدل‌ کردن سازه‌های ژئوتکنیکی است، استفاده شده است. در ادامه به بررسی اثر زاویه شیب میخ‌ها با افق و طول میخ‌ها بر روی ضریب اطمینان و نحوه توزیع نیروی کششی میخ‌ها پرداخته شده است. بحث و نتیجه‌گیری: نتایج تحقیق حاضر نشان میدهد که با افزایش شیب میخ‌ها با افق از زاویه 0 تا 30 درجه، ضریب اطمینان میخ‌ها حدود 23% و بیشینه نیروی کششی حدود 6% افزایش می‌یابد و پس از آن با افزایش در زاویه شیب میخ‌ها ضریب اطمینان کاهش و توزیع نیروی کششی در طول میخ‌ها کاهش می‌یابد. در بررسی اثر طول میخ‌ها بر پایداری شیب، مشاهده شد که بیشترین راندمان زمانی حاصل می‌شود که طول میخ‌ها یک متر از اندازه گوه گسیختگی برشی در آن نقطه بیشتر باشد.fa_IR
dc.format.extent714
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectزاویه کوبشfa_IR
dc.subjectضریب اطمینانfa_IR
dc.subjectابزاردقیقfa_IR
dc.subjectتوزیع نیروی کششی میخ‌هاfa_IR
dc.subjectطول میخfa_IR
dc.titleبررسی اثر صفحه گسیختگی بر نحوه توزیع نیروی کششی در طول میخ‌ها در پایداری شیب‌ها (مطالعه موردی شیب منتهی به جاده ایلام-صالح‌آباد)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentهرمزگان - بندرعباس کیلومتر 9 جاده میناب/ دانشگاه هرمزگانfa_IR
dc.contributor.department- دانشجوی کارشناسی ارشد راه و ترابری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگانfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue1
dc.citation.spage27
dc.citation.epage40


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد