نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخبیری, محمدمهدیfa_IR
dc.contributor.authorوطن میدانشاهی, هادیfa_IR
dc.contributor.authorمحمدکریمی, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:14:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:14:05Z
dc.date.available1399-08-22T06:14:05Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:14:05Z
dc.date.issued2019-02-01en_US
dc.date.issued1397-11-12fa_IR
dc.identifier.citationخبیری, محمدمهدی, وطن میدانشاهی, هادی, محمدکریمی, محمد. (1397). ارتباط بین شاخص ساختار-ترافیک و عملکرد روسازی‌ جاده‌های روستایی. مهندسی عمران مدرس, 18(5), 239-249.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-15543-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530131
dc.description.abstractساختار لایه‌ای جاده‌های روستایی تحت ترافیک سنگین به دلیل رعایت همزمان مسائل اقتصادی و فنی دارای اهمیت خاصی است. در این تحقیق با بررسی مطالعه موردی یک جاده روستایی، مدل‌های مختلف لایه‌ای یک جاده تحت عبور ترافیک تریلرهای کشاورزی بررسی شده است. برای شناسایی کردن مدل-های مختلف جاده از شاخص ساختار-ترافیک (STI ) استفاده شده است. مدل‌های مختلف جاده برای خرابی خستگی و شیارشدگی به صورت جداگانه در اثر عبور تریلر بحرانی بررسی شده است. با مدلسازی بارگذاری تریلر‌ بحرانی بر مدل‌های مختلف جاده مشخص شد که با دقت قابل قبولی، رابطه بین شاخص STI و خرابی‌های خستگی و شیارشدگی یک رابطه نمایی است.در مقایل این رابطه برای خرابی شیارشدگی به صورت مستقیم با ثابت تغییرات 31/135 است که این موضوع نشان‌دهنده تاثیرپذیری بیشتر خرابی شیارشدگی نسبت به خرابی خستگی در برابر تغییرات شاخص STI است. همچنین در این تحقیق سعی شده است به کارایی لایه‌های مختلف روسازی در کاهش پارامترهای خرابی شیارشدگی و خستگی پرداخته شود که مهمترین آن، تاثیر قابل ملاحظه لایه آسفالت سرد در کاهش خرابی شیارشدگی است به طوری که حتی لایه آسفالت سرد از مجموع دو لایه اساس و زیراساس، در کاهش پارامتر خرابی شیارشدگی موثرتر است.fa_IR
dc.format.extent792
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectتریلرهای کشاورزیfa_IR
dc.subjectجاده‌ روستاییfa_IR
dc.subjectشاخص STIfa_IR
dc.subjectعملکرد روسازیfa_IR
dc.subjectمدلسازی عددیfa_IR
dc.titleارتباط بین شاخص ساختار-ترافیک و عملکرد روسازی‌ جاده‌های روستاییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentعضوهیئت علمی/گروه مهندسی عمران/دانشکده فنی ومهندسی/دانشگاه یزدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه یزدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی شریفfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue5
dc.citation.spage239
dc.citation.epage249


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد