نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرضایی فرعی, امیر حسنfa_IR
dc.contributor.authorبابایی, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorکاتبی, هوشنگfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:13:56Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:13:56Z
dc.date.available1399-08-22T06:13:56Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:13:56Z
dc.date.issued2019-02-01en_US
dc.date.issued1397-11-12fa_IR
dc.identifier.citationرضایی فرعی, امیر حسن, بابایی, سعید, کاتبی, هوشنگ. (1397). ارزیابی فشار مناسب جبهه کار تونلهای مکانیزه حفاری شده در خاک های دانه‌ای با استفاده از مدلسازی عددی. مهندسی عمران مدرس, 18(5), 69-78.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-20264-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530119
dc.description.abstractبرآورد فشار لازم برای نگهداری جبهه کار تونل، یکی از مهمترین عوامل حفاری ایمن و مناسب با استفاده از ماشین‌های حفار مکانیزه در نواحی شهری است. در مقاله حاضر، با استفاده از نرم افزار المان محدود ABAQUS به بررسی تأثیر پارامترهای مدول الاستیسیته، زاویه اصطکاک داخلی و شرایط آب زیرزمینی بر روی میزان مناسب فشار جبهه کار در خاک‌های دانه‌ای پرداخته شده است. پس از صحت سنجی با نتایج ابزار بندی پروژه خط 2 قطار شهری تبریز، بیش از 70 مدل سه بعدی تحلیل و با اندازه‌گیری مقادیر جابجایی‌های جبهه کار تونل به ازای مقادیر متفاوت فشار جبهه کار و پارامترهای مختلف مورد بررسی، مقدار مناسب فشار جبهه کار تعیین شده است. بر اساس نتایج حاصل مدول الاستیسیته خاک تأثیر قابل توجهی در مقدار فشار مناسب جبهه کار دارد. همچنین، مقدار فشار جبهه کار حاصل از روش‌های تحلیلی و تجربی با مقدار مناسب بدست آمده مورد مقایسه قرار گرفته است که نتایج حاصل دارای بیشترین تطابق با روش COB می‌باشد.fa_IR
dc.format.extent1135
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectفشار جبهه کارfa_IR
dc.subjectتونلسازی مکانیزهfa_IR
dc.subjectمدول الاستیسیتهfa_IR
dc.subjectخاکهای دانه‌ایfa_IR
dc.subjectمدلسازی عددیfa_IR
dc.titleارزیابی فشار مناسب جبهه کار تونلهای مکانیزه حفاری شده در خاک های دانه‌ای با استفاده از مدلسازی عددیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشکده فنی و مهندسی - دانشگاه شهید مدنی آذربایجانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی عمران، دانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی عمران، دانشگاه تبریزfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue5
dc.citation.spage69
dc.citation.epage78


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد