| dc.contributor.author | محمدزاده, پیمان | fa_IR |
| dc.contributor.author | جوان, میترا | fa_IR |
| dc.contributor.author | اقبال زاده, افشین | fa_IR |
| dc.contributor.author | مروتی, خسرو | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-22T06:13:37Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-12T06:13:38Z | |
| dc.date.available | 1399-08-22T06:13:37Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-12T06:13:38Z | |
| dc.date.issued | 2019-10-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-07-09 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | محمدزاده, پیمان, جوان, میترا, اقبال زاده, افشین, مروتی, خسرو. (1398). بررسی اثر عمق نسبی بر الگوی جریان در کانال مرکب همگرا. مهندسی عمران مدرس, 19(3), 187-198. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2476-6763 | |
| dc.identifier.uri | http://mcej.modares.ac.ir/article-16-13855-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530095 | |
| dc.description.abstract | کانالهای مرکب، مقطع عرضی بسیاری از رودخانهها خصوصاً در بازههای مجاور مناطق مسکونی و زراعی را تشکیل میدهد. بررسی رفتار هیدرولیکی آنها، در طرحهای کنترل سیلاب و ساماندهی رودخانهها اهمیت فراوانی دارد. در تحقیق حاضر، الگوی جریان و سطح آزاد آب در یک کانال مرکب همگرا با بهرهگیری از مدل آشفتگی RSM و روش VOF شبیهسازی شده است. مقایسه تغییرات طولی تراز سطح آب، سرعت متوسط گیری شده در عمق و ظرفیت انتقال دبی توسط سیلابدشتها با نتایج آزمایشگاهی نشان دهنده قابلیت مدل عددی در شبیهسازی الگوی جریان درکانال مرکب همگرا میباشد. با مقایسه الگوی جریان در کانال مرکب همگرا برای عمق نسبیهای مختلف مشخص گردید، اختلاف سرعت ایجاد شده بین سیلابدشت و کانال اصلی باعث بروز ساختار جریان پیچیده در عمق نسبیهای کم میشود، این اختلاف سرعت باعث به وجود آمدن جریانهای ثانویه در مقطع عرضی کانال شده و با افزایش عمق نسبی جریانهای ثانویه حذف میشوند. جریانهای ثانویه ایجاد شده باعث افت انرژی شدید در عمق نسبیهای کم میشوند. همگرایی در کانال مرکب، ظرفیت انتقال دبی توسط سیلابدشتها را کاهش میدهد چنانچه در عمق نسبی 1/0، سیلابدشتها کم ترین مقدار دبی را انتقال میدهند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1310 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تربیت مدرس | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی عمران مدرس | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Modares Civil Engineering journal | en_US |
| dc.subject | کانال مرکب | fa_IR |
| dc.subject | سیلابدشت | fa_IR |
| dc.subject | همگرایی | fa_IR |
| dc.subject | شبیهسازی عددی | fa_IR |
| dc.subject | فلوئنت | fa_IR |
| dc.title | بررسی اثر عمق نسبی بر الگوی جریان در کانال مرکب همگرا | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | دانشجوی ارشد دانشگاه رازی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه رازی کرمانشاه | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه مهندسی عمران دانشگاه رازی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه رازی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 19 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 187 | |
| dc.citation.epage | 198 | |