نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعباسی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorفتحی, مجتبیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:13:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:13:20Z
dc.date.available1399-08-22T06:13:20Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:13:20Z
dc.date.issued2015-09-01en_US
dc.date.issued1394-06-10fa_IR
dc.identifier.citationعباسی, محمد, فتحی, مجتبی. (1394). مقاوم سازی عرشه های ارتوتروپیک فولادی بمنظور کنترل خستگی اتصالات تیرچه طولی به صفحه عرشه. مهندسی عمران مدرس, 15, 149-160.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-9509-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530072
dc.description.abstractیکی از دلایل اصلی برای مشکلات خستگی در عرشه های ارتوتروپیک فولادی، سختی کم صفحه عرشه است. در این مقاله، با افزایش سختی صفحه عرشه توسط سه روش مقاوم سازی ، کاهش تنش در اتصالات تیرچه طولی به صفحه عرشه مطالعه شده است. برای این منظور، یک عرشه ارتوتروپیک فولادی توسط نرم افزار المان محدود ABAQUS مدل سازی و مطابق آیین نامه طراحی پل آشتو شبیه سازی خستگی و سپس به سه روش مقاوم سازی استفاده از صفحات فولادی پیوندی، صفحات فولادی ساندویچی و لایه بتن مسلح با عملکرد بالا، این کاهش تنشها مطالعه شده است. نتایج این تحلیل ها نشان می‌دهد، در اتصالات تیرچه طولی به صفحه عرشه، روش های مقاوم سازی می‌توانند سطح تنش ها برای نقاط مستعد آسیب خستگی در صفحه عرشه را حدود ٨٠ درصد و برای نقاط مستعد آسیب خستگی در جداره تیرچه طولی را حدود ٧٠ درصد کاهش دهند، در نتیجه عمر خستگی عرشه به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. همچنین مقایسه روش های مقاوم سازی نشان می‌دهد که روش لایه بتن مسلح با عملکرد بالا در میان سه روش مقاوم سازی بهترین نتایج را خواهد داد.fa_IR
dc.format.extent1969
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectعرشه ارتوتروپیک فولادیfa_IR
dc.subjectاتصالات تیرچه طولی به صفحه عرشهfa_IR
dc.subjectنقاط مستعد آسیب خستگیfa_IR
dc.subjectروش مقاوم سازیfa_IR
dc.titleمقاوم سازی عرشه های ارتوتروپیک فولادی بمنظور کنترل خستگی اتصالات تیرچه طولی به صفحه عرشهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد سازه، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه رازی کرمانشاهfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی گروه عمران، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه رازی کرمانشاهfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.spage149
dc.citation.epage160


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد