نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمظلوم, سید سجادfa_IR
dc.contributor.authorصفارزاده, محمودfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:13:17Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:13:17Z
dc.date.available1399-08-22T06:13:17Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:13:17Z
dc.date.issued2015-09-01en_US
dc.date.issued1394-06-10fa_IR
dc.identifier.citationمظلوم, سید سجاد, صفارزاده, محمود. (1394). ارایه مدل یکپارچه تخصیص و زمانبندی ناوگان به شبکه حمل و نقل اتوبوسی سریع السیر. مهندسی عمران مدرس, 15, 97-106.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-10083-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530068
dc.description.abstractدر این مقاله، رویکردی جدید برای حل مسئله تخصیص ناوگان در شبکه حمل¬ونقل اتوبوسی سریع، BRT، در نظر گرفته شده است و حل این مسئله بصورت همزمان با زمانبندی ناوگان تخصیص یافته به خطوط صورت می گیرد. یعنی برنامه عملکردی سیستم بصورت همزمان و یکجا ارائه می¬شود. زمانبندی وسایل نقلیه در هر خط با توجه به زمان انتظار مسافران در ایستگاه¬ها صورت می¬گیرد و به تبع آن الگوی حرکت وسایل نقلیه اختصاص یافته به خطوط در ایستگاه اول هر خط ارائه می شود. در طراحی مدل سعی بر آن بوده که امکان توسعه آن وجود داشته باشد و بتوان از آن برای کاربرد در مقیاس جهانی استفاده کرد. مدل مورد نظر برای شبکه BRT تهران کالیبره شد و توسط الگوریتم حل ابتکاری و استفاده از نرم افزار Lingo و با توجه به اطلاعات اخذ شده از معاونت حمل¬ونقل و ترافیک شهرداری تهران حل شد و نتایج آن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. از نتایج مهمی که از این تحقیق استنباط شد می¬توان به لزوم استفاده از اتوبوسهای با ظرفیت بیشتر در خطوط BRT اشاره کرد. چنانچه مشاهده شد، استفاده از این اتوبوس¬ها نقش بسزایی در کاهش چشمگیر زمان انتظار مسافران که در این مقاله به عنوان تابع هدف مد نظر است، دارد.fa_IR
dc.format.extent419
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectتخصیص ناوگانfa_IR
dc.subjectزمانبندیfa_IR
dc.subjectحمل‌ونقل اتوبوسی سریعfa_IR
dc.subjectشبکه BRTfa_IR
dc.subjectالگوریتم حل ابتکاریfa_IR
dc.titleارایه مدل یکپارچه تخصیص و زمانبندی ناوگان به شبکه حمل و نقل اتوبوسی سریع السیرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentکارشناس ارشدfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه راه و ترابری دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.spage97
dc.citation.epage106


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد