نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسنی, ابوالفضلfa_IR
dc.contributor.authorجالینوس, رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:13:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:13:05Z
dc.date.available1399-08-22T06:13:04Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:13:05Z
dc.date.issued2008-06-01en_US
dc.date.issued1387-03-12fa_IR
dc.identifier.citationحسنی, ابوالفضل, جالینوس, رضا. (1387). تحلیل تنشهای حرارتی در روسازیهای بتنی. مهندسی عمران مدرس, 7(11), 119-130.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-2899-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530054
dc.description.abstractیکی از انواع تنشهایی که در روسازیهای بتنی به‌وجود می‌آید، تنش حرارتی است. از آنجا‌‌که بتن نسبت به آسفالت در پاسخ به تغییرات حرارتی محیط، توانایی تغییر شکل کمتری دارد، تنشهای حرارتی در روسازیهای بتنی نیز حائز اهمیت بوده و در تحلیل عملکرد آنها، این تنشها نیز باید مانند تنشهای ناشی از بارهای ترافیکی منظور شود. تنشهای حرارتی در روسازیهای بتنی را می‌توان به سه گروه عمده: تنشهای فشاری ناشی از گیرداری انتهای دال، تنشهای کششی و فشاری ناشی از اصطکاک یا گیرداری دال با بستر و بالاخره تنشهای تابیدگی نیمه‌گیردار یا تمام‌گیردار تقسیم کرد. تنشهای گروه اول اهمیت چندانی ندارند زیرا بتن مقاومت فشاری بالایی داشته و احتمال کمتری برای خرابی روسازی از این طریق وجود دارد، اما وقوع تنشهای حرارتی دو نوع دیگر در روسازیهای بتنی اجتناب ناپذیر بوده و به‌تنهایی یا با افزوده شدن به تنشهای ناشی از بارهای ترافیکی (در مجموع: تنشهای ترکیبی)، می‌توانند باعث ترک‌خوردگی و شکست روسازی شوند. نتایج به‌دست آمده از این تحقیق مشخص ساخت که تنشهای ترکیبی ناشی از بارهای ترافیکی و تغییرات حرارتی روزانه، با طول دالها رابطه معکوس دارد، اما تنشهای ترکیبی ناشی از بارهای ترافیکی و تغییرات حرارتی شبانه با طول دالها رابطه مستقیم دارند. همچنین نتایج به‌دست آمده از روابط وسترگارد برای تنشهای تابیدگی ناشی از تغییرات حرارتی روزانه و شبانه، به‌ترتیب 17 و 30 درصد بیشتر از مقادیر واقعی است.fa_IR
dc.format.extent681
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectروسازی بتنیfa_IR
dc.subjectتنشهای حرارتیfa_IR
dc.subjectتنشهای تابیدگیfa_IR
dc.subjectتنشهای ترکیبی.fa_IR
dc.titleتحلیل تنشهای حرارتی در روسازیهای بتنیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue11
dc.citation.spage119
dc.citation.epage130


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد