نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبهادری, هادیfa_IR
dc.contributor.authorخلیلی, امینfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:12:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:12:21Z
dc.date.available1399-08-22T06:12:21Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:12:21Z
dc.date.issued2019-12-01en_US
dc.date.issued1398-09-10fa_IR
dc.identifier.citationبهادری, هادی, خلیلی, امین. (1398). بررسی تأثیر شکل موج بارگذاری بر روی پارامترهای دینامیکی مخلوط ماسه- پودر لاستیک با استفاده از آزمایش‌های میز لرزه. مهندسی عمران مدرس, 19(5), 29-42.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-29463-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/530002
dc.description.abstractامروزه استفاده از مشتقات تایرهای لاستیکی فرسوده در پروژه های مختلف ژئوتکنیکی جهت جذب و کاهش ارتعاش ناشی از بارهای لرزه‌ای و دینامیکی گسترش یافته و بررسی تاثیر پارامترهای مختلف بر رفتار دینامیکی آن‌ها در ترکیب با خاک ازاهمیت فراوانی برخوردار می‌باشد. با توجه به اینکه بارهای دینامیکی از منابع متعدد و با شکل موجهای متفاوت ممکن است بر خاک وارد شوند، لذا در این مقاله تاثیر شکل موج بارگذاری بر روی پارامترهای دینامیکی مخلوط ماسه – پودر لاستیک از قبیل مدول برشی (G) و ضریب میرایی (D) مورد بررسی قرار گرفته‌است. یک سری آزمایش میز لرزه g1 بر روی مخلوط ماسه – پودر لاستیک انجام گرفت. نمونه‌های خاک دردو حالت غیر‌مسلح و مسلح به پودر لاستیک با درصدهای وزنی 5%، 10%، 15% و 20% پودرلاستیک، و در تراکم نسبی صفر درصد تحت سه نوع بارگذاری مستطیلی، سینوسی و مثلثی در فرکانس ثابت 2 هرتز و تحت شتاب ورودی  g1/0و g3/0 قرار گرفتند. نتایج نشان داد که در همه حالات، نمونه‌های خاک تحت بارگذاری مستطیلی بیشترین مقدار و تحت بارگذاری مثلثی کمترین مقدار مدول برشی و نسبت میرایی را از خود نشان می‌دهند. پارامترهای دینامیکی نمونه‌ها تحت شکل موج‌های سینوسی و مثلثی نسبتا نزدیک به‌هم می‌باشند. تاثیر شکل موج بر روی ضریب میرایی در سطوح کرنش‌ برشی پایین، ناچیز بوده ولی با افزایش سطوح کرنش، افزایش می‌یابد. ضمن اینکه با افزایش کرنش برشی مدول برشی خاک کاهش یافته ولی نسبت میرایی افزایش می‌یاید. از طرف دیگر با افزایش درصد پودر لاستیک از مقدار مدول برشی کاسته شده ولی بر میزان ضریب میرایی افزوده می‌شود.fa_IR
dc.format.extent819
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectماسهfa_IR
dc.subjectپودر لاستیکfa_IR
dc.subjectمیز‌لرزهfa_IR
dc.subjectشکل موجfa_IR
dc.subjectمدول برشیfa_IR
dc.subjectضریب میرایی.fa_IR
dc.titleبررسی تأثیر شکل موج بارگذاری بر روی پارامترهای دینامیکی مخلوط ماسه- پودر لاستیک با استفاده از آزمایش‌های میز لرزهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی اصيل (کامل)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده فنی، گروه مهندسی عمران – ژئوتکنیک، دانشگاه ارومیهfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، گروه مهندسی عمران – ژئوتکنیک، دانشگاه ارومیهfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue5
dc.citation.spage29
dc.citation.epage42


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد