نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجعفریان, یاسرfa_IR
dc.contributor.authorحداد, عبدالحسینfa_IR
dc.contributor.authorمهرزاد سلاکجانی, بهروزfa_IR
dc.contributor.authorوارسته, مجتبیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:12:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:12:05Z
dc.date.available1399-08-22T06:12:04Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:12:05Z
dc.date.issued2016-10-01en_US
dc.date.issued1395-07-10fa_IR
dc.identifier.citationجعفریان, یاسر, حداد, عبدالحسین, مهرزاد سلاکجانی, بهروز, وارسته, مجتبی. (1395). ارزیابی ظرفیت باربری و نشست پی‌های سطحی واقع بر ماسه با قابلیت روانگرایی با استفاده از مدل‌سازی فیزیکی. مهندسی عمران مدرس, 16(3), 27-36.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-6428-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/529981
dc.description.abstractروانگرایی یکی از خسارت بارترین عوامل خرابی ناشی از زلزله است. بالا رفتن فشار آب و کاهش تنش موثر ناشی از تحریک موجب کاهش سختی و ظرفیت باربری پی‌ها می‌‌شود. حتی اگر خرابی‌های ناشی از کمبود ظرفیت باربری اتفاق نیفتد، به‌ هر حال امکان ایجاد نشست وجود دارد که می‌تواند سازه را از حالت سرویس‌دهی خارج نماید. در کاربردهای مهندسی، نشست‌های ناشی از روانگرایی با استفاده از کرنش‌های حجمی ناشی از بازتحکیم ماسه روانگرا تخمین زده می‌شود، حال آنکه مطالعات اخیر نشان‌دهنده اهمیت سهم کرنش‌های برشی ناشی از وجود سازه در کنار کرنش‌های حجمی است. مطالعه حاضر اثر تولید فشار آب بر ظرفیت باربری و نشست‌های برشی پی‌های سطحی را با استفاده از مدل‌سازی فیزیکی مورد بررسی قرار داده است. نتایج حاکی از کاهش ظرفیت باربری ناشی از تولید فشار آب بوده اما حتی در حالت روانگرایی کامل ظرفیت باربری قابل توجهی وجود دارد که می‌تواند در مسائل مهندسی مورد توجه قرار گیرد. فشار اضافی آب زیر پی همواره مقداری کمتر از فشار اطراف پی بوده و در هیچ‌یک از آزمایش‌ها، روانگرایی کامل دقیقاً در زیر پی مشاهده نشده است. همچنین اثر ضریب اطمینان طراحی بر نشست‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.fa_IR
dc.format.extent774
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectپی سطحیfa_IR
dc.subjectظرفیت باربریfa_IR
dc.subjectنشستfa_IR
dc.subjectروانگراییfa_IR
dc.subjectمدل‌سازی فیزیکیfa_IR
dc.titleارزیابی ظرفیت باربری و نشست پی‌های سطحی واقع بر ماسه با قابلیت روانگرایی با استفاده از مدل‌سازی فیزیکیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزلهfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی عمران - دانشگاه سمنانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه سمنانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه سمنانfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue3
dc.citation.spage27
dc.citation.epage36


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد