نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorافرازی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorروحانی فر, سلمانfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:11:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:11:55Z
dc.date.available1399-08-22T06:11:55Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:11:55Z
dc.date.issued2019-11-01en_US
dc.date.issued1398-08-10fa_IR
dc.identifier.citationافرازی, محمد, روحانی فر, سلمان. (1398). مطالعه آزمایشگاهی رفتار مکانیکی مخلوط ماسه و لاستیک. مهندسی عمران مدرس, 19(4), 83-96.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-29376-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/529969
dc.description.abstractگسترش صنعت خودرو سبب شده است که انباشت حجم لاستیک‌های فرسوده به ‌عنوان زباله‌های شهری  به یک مشکل بزرگ اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی تبدیل شود. مخلوط کردن  خرده‌های لاستیک  با ماسه و استفاده از آن به ‌عنوان مصالح سبک‌ وزن یکی از گزینه‌های ممکن برای جلوگیری از انباشت آنها در محیط زیست می­باشد. در این تحقیق برای اولین بار دانه‌های  ماسه و خرده‌های لاستیک با منحنی دانه‌بندی یکسان مخلوط شده است. این کار به جهت به حداقل رساندن تفاوت اندازه‌ی بین دانه‌های مخلوط انجام پذیرفته است؛ بنابراین، رفتار مکانیکی مخلوط بدست‌آمده، تنها بر پایه نسبت حجمی آن و ساز و کار داخلی بین دانه‌های لاستیک و ماسه استوارمی­باشد.  به منظور بررسی رفتار مکانیکی مخلوط، آزمایش‌های سه محوری زهکشی شده فشاری و کششی تحت تنش‌های همه‌جانبه 50، 100 و 200 کیلو پاسکال انجام شده است. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که سهم حجم ذرات لاستیک بر رفتار فشاری و کششی مخلوط قابل‌توجه می باشد. درواقع، دانه‌های لاستیک به‌عنوان یک ساز و کار داخلی، پارامترهایی چون؛ حداکثر تنش انحرافی، سختی اولیه نمونه‌ها، مدول الاستیسیته، کرنش شعاعی، زاویه اصطکاک، اتساع و زاویه اتساع نمونه‌ها را کاهش می‌دهند و در عین حال باعث افزایش کرنش متناظر با تنش انحرافی حداکثر، شکل‌پذیری نمونه‌ها، کرنش محوری، چسبندگی، مقادیر   و   و  شیبِ خطِ حالتِ بحرانی می‌شوند. رفتار تنش-کرنش مخلوط‌های ماسه و لاستیک نشان می‌دهد که با افزایش نسبت اختلاط لاستیک به بیش از 20 درصد، در تمامی تنش‌های همه‌جانبه، نقطه حداکثری مشخصی در نمودار تنش-کرنش وجود ندارد. درنهایت چنین بدست آمد که، رفتار مکانیکی مخلوط‌ خرده لاستیک‌های دانه‌ای و ماسه با منحنی دانه‌بندی یکسان برای نسبت اختلاط لاستیک کمتر از 20 درصد، توسط ماسه و برای نسبت اختلاط  بیشتر از  30 درصد، توسط لاستیک کنترل می‌شود.fa_IR
dc.format.extent1477
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectبازیافت لاستیکfa_IR
dc.subjectمخلوط ماسه و خرده لاستیکfa_IR
dc.subjectآزمایش سه‌محوریfa_IR
dc.subjectمقاومت برشیfa_IR
dc.subjectاتساعfa_IR
dc.titleمطالعه آزمایشگاهی رفتار مکانیکی مخلوط ماسه و لاستیکfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی اصيل (کامل)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue4
dc.citation.spage83
dc.citation.epage96


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد