نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیعقوبی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorقارداشی, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorایزدی, احمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:03:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:03:49Z
dc.date.available1399-08-22T06:03:49Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:03:49Z
dc.date.issued2017-07-01en_US
dc.date.issued1396-04-10fa_IR
dc.identifier.citationیعقوبی, مریم, قارداشی, فاطمه, ایزدی, احمدرضا. (1396). تبیین و طراحی مدل عوامل موثر بر تولید دانش در یک پژوهشکده دانشگاه علوم پزشکی نظامی به روش تحلیل عاملی تائیدی. مجله طب نظامی, 19(1), 22-30.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1537
dc.identifier.issn1735-7667
dc.identifier.urihttp://militarymedj.ir/article-1-1439-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/529157
dc.description.abstractزمینه و هدف: در عصر حاضر تولید دانش یکی از مهم ترین منابع امتیاز رقابتی برای فرد و سازمان است. کیفیت خدمات بهداشتی و سلامتی و ارتقائ سطح سلامت نیز به شدت وابسته به تولیدات علم در این زمینه می باشد. دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی کشور مسئولیت تولید علم در جهت اقتدار و توسعه پایدار کشور را برعهده دارند، برای انجام این مهم، شناخت مولفه های موثر بر تولید دانش از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لذا این مطالعه با هدف بررسی و طراحی مدل عوامل موثر بر تولید دانش در یک پژوهشکده دانشگاه علوم پزشکی نظامی به روش تحلیل عاملی تائیدی انجام گردیده است. روش­ها: مطالعه حاضر کاربردی از نوع توصیفی، همبستگی مبتنی بر تحلیل عاملی تائیدی بود. جامعه مورد مطالعه کلیه محققین، اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی یک پژوهشکده نظامی بودند که با روش سرشماری، نمونه گیری انجام گرفته است. پس از جمع آوری داده ها، آمار توصیفی به کمک نرم افزار 18 SPSS و آمار تحلیلی به روش تحلیل عاملی تائیدی با کمک نرم افزار آموس 18 صورت گرفته است. یافته­ ها: در مجموع 49 نمونه شرکت کننده در مطالعه، 3/63 % مرد با حداکثر 25 سال سابقه کار و 200 چاپ مقاله بودند. نتایج نشان­ دهنده مناسب بودن مدل ساختاری برازش یافته منطبق بر مدل مفهومی پژوهش بود (048/0=RMSEA، 055/0=RMR، 86/0=GFI،  76/0=AGFI). نتیجه­ گیری: با توجه به نتایج تحلیل عاملی تاییدی مشخص شد، استقلال عمل محقق، تشویق همکاران، سبک مدیریتی و اعطای پاداش دارای ضریب اهمیتی بالایی نسبت به دیگر متغیرها در تولید دانش می باشند. شایسته است در تصمیم گیری ها و تعیین راهبردی کلان متغیرهای فوق با اولویت بالا مورد توجه قرار گیرند.fa_IR
dc.format.extent785
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بقیه اللهfa_IR
dc.relation.ispartofمجله طب نظامیfa_IR
dc.subjectتولید دانشfa_IR
dc.subjectپژوهشکده نظامیfa_IR
dc.subjectمحققfa_IR
dc.subjectطب نظامیfa_IR
dc.titleتبیین و طراحی مدل عوامل موثر بر تولید دانش در یک پژوهشکده دانشگاه علوم پزشکی نظامی به روش تحلیل عاملی تائیدیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي اصیلfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، مرکز مدیریت سلامت، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، سبزوار، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue1
dc.citation.spage22
dc.citation.epage30


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد