نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorابراهیم نیا, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorعامریون, احمدfa_IR
dc.contributor.authorعزیزآبادی فراهانی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorخدامی ویشته, حمید رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:03:11Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:03:11Z
dc.date.available1399-08-22T06:03:11Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:03:11Z
dc.date.issued2010-07-01en_US
dc.date.issued1389-04-10fa_IR
dc.identifier.citationابراهیم نیا, مهدی, عامریون, احمد, عزیزآبادی فراهانی, مهدی, خدامی ویشته, حمید رضا. (1389). میزان رضایت مندی بیماران بستری در بیمارستان های نظامی از ارایه خدمات. مجله طب نظامی, 12(2), 101-105.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1537
dc.identifier.issn1735-7667
dc.identifier.urihttp://militarymedj.ir/article-1-668-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/529091
dc.description.abstract  اهداف : دیدگاه بیماران در ارتقای کیفیت ارایه سرویس‌­های درمانی هم­پای نقطه­‌نظرات مدیران و برنامه­‌ریزان سیستم سلامت، حایز اهمیت است. مطالعه حاضر با هدف بررسی میزان رضایت­مندی بیماران بستری از نحوه ارایه خدمات بیمارستانی در 6 بیمارستان نظامی واقع در نقاط مختلف کشور انجام شد.   روش‌­ها: در این مطالعه توصیفی- مقطعی، 696 بیمار به روش نمونه‌­گیری تصادفی از میان بیماران بستری در 6 بیمارستان نظامی (از هر بیمارستان 116 بیمار) در نقاط مختلف کشور از تیر تا شهریور ماه 1386 انتخاب شدند. پس از ترخیص، چک­‌لیستی حاوی اطلاعات شخصی جمعیت‌­شناختی و همچنین پرسش­‌نامه تعیین سطح رضایت­مندی از ارایه خدمات بیمارستانی، برای تمامی بیماران تکمیل شد. پاسخ‌­ها در مقیاس لیکرت 5 گزینه‌­ای "کاملاً ناراضی" (1 نمره) تا "کاملاً راضی" (5 نمره) طراحی شد. در تجزیه و تحلیل نهایی، کسب نمره 3 و کمتر از آن به‌­عنوان عدم­ رضایت و بیش از 3 به­‌عنوان رضایت از ارایه خدمات درنظر گرفته شد. از آمار توصیفی و آزمون مجذور کای برای تجزیه و تحلیل داده‌­ها استفاده شد.   یافته‌­ها: 684 نفر (98.2%) از مراجعان از نحوه ارایه خدمات بیمارستانی اظهار رضایت نمودند. رضایت بیماران از نحوه ارایه خدمات بیمارستانی در بخش­‌های مختلف اختلاف آماری معنی­‌داری داشت (0.013= p ). بیشترین تعداد پاسخ "ناراضی" و "کاملاً ناراضی" مربوط به امکانات رفاهی و کمترین آن مربوط به خدمات پزشکی بود. نتیجه­‌گیری: بیماران بستری از ارایه خدمات در بیمارستان­‌های نظامی در سطح کشور رضایت مطلوبی دارند. نیاز به توجه ویژه مدیران در جهت اصلاح فرآیند­های اداری و توسعه خدمات بیمه‌­ای در کنار توجه به ارایه مطلوب خدمات پزشکی و پرستاری، ضروری به­‌نظر می‌­رسد.fa_IR
dc.format.extent288
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بقیه اللهfa_IR
dc.relation.ispartofمجله طب نظامیfa_IR
dc.subjectکلیدواژه ها: رضایت مندیfa_IR
dc.subjectبیماران بستریfa_IR
dc.subjectخدمات بیمارستانیfa_IR
dc.subjectطب نظامیfa_IR
dc.titleمیزان رضایت مندی بیماران بستری در بیمارستان های نظامی از ارایه خدماتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي اصیلfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue2
dc.citation.spage101
dc.citation.epage105


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد