نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعبادی, عباسfa_IR
dc.contributor.authorیوسفی گشتاسب, شهلاfa_IR
dc.contributor.authorخاقانی زاده, مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorحسینی, سید محمد جوادfa_IR
dc.contributor.authorرئیسی فر, افسانهfa_IR
dc.contributor.authorمعصومی, معصومهfa_IR
dc.contributor.authorمحمود زاده, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorملاهادی, محسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:03:08Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:03:09Z
dc.date.available1399-08-22T06:03:08Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:03:09Z
dc.date.issued2010-07-01en_US
dc.date.issued1389-04-10fa_IR
dc.identifier.citationعبادی, عباس, یوسفی گشتاسب, شهلا, خاقانی زاده, مرتضی, حسینی, سید محمد جواد, رئیسی فر, افسانه, معصومی, معصومه, محمود زاده, فاطمه, ملاهادی, محسن. (1389). مقایسه تاثیر آموزش حضوری و غیرحضوری بر مهارت های بالینی پرستاران. مجله طب نظامی, 12(2), 71-74.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1537
dc.identifier.issn1735-7667
dc.identifier.urihttp://militarymedj.ir/article-1-707-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/529086
dc.description.abstract  اهداف: آموزش، متضمن آشنایی با وظایف حرفه­‌ای است که در عمل باید به اجرا درآید . بخش زیادی از یادگیری کارکنان دربرگیرنده کسب اطلاعات، مهارت­‌ها و نظرات جدید در شغل مربوطه است. این مطالعه با هدف مقایسه مهارت­‌های بالینی پرستاران، بعد از دو روش آموزش حضوری و غیرحضوری انجام شد.   روش­‌ها: در مطالعه‌­ای نیمه­‌تجربی، 60 پرستار از یکی از بیمارستان‌های شهر تهران در سال 1386 به روش مبتنی بر هدف انتخاب شدند. بعد از اجرای دو روش آموزش حضوری (سخنرانی) و غیرحضوری (لوح فشرده چندرسانه‌­ای)، برای سنجش و مقایسه مهارت­‌های بالینی پرستاران از آزمون عینی ساختاردار بالینی استفاده شد. پس از تهیه و اعتباریابی چک­‌لیست­‌های ارزشیابی، ایستگاه­‌های آزمون عینی ساختاردار بالینی طراحی و سپس مهارت‌­های عملی دو گروه آموزشی مقایسه شد. برای تجزیه و تحلیل داده­‌ها از نرم­‌افزار آماری SPSS 15 ، آمار توصیفی و آزمون T مستقل استفاده شد.   یافته‌­ها: تفاوت معنی‌داری بین نمرات مهارت­‌های بالینی پرستاران در روش سخنرانی و آموزش با لوح فشرده چندرسانه‌ای وجود نداشت (0.05نتیجه‌گیری: دو روش سخنرانی و آموزش با لوح فشرده چندرسانه‌­ای در بهبود مهارت­‌های عملی پرستاران تاثیر یکسان دارند و آزمون عینی ساختاردار بالینی روشی موثر در سنجش مهارت­‌های عملی پرستاران است.fa_IR
dc.format.extent197
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بقیه اللهfa_IR
dc.relation.ispartofمجله طب نظامیfa_IR
dc.subjectکلیدواژه ها: مهارت های بالینیfa_IR
dc.subjectآزمون عینی ساختاردار بالینیfa_IR
dc.subjectسخنرانیfa_IR
dc.subjectآموزش الکترونیکیfa_IR
dc.subjectحوادث زیستیfa_IR
dc.subjectطب نظامیfa_IR
dc.titleمقایسه تاثیر آموزش حضوری و غیرحضوری بر مهارت های بالینی پرستارانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي اصیلfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue2
dc.citation.spage71
dc.citation.epage74


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد