مقایسه تاثیر آموزش حضوری و غیرحضوری بر مهارت های بالینی پرستاران
| dc.contributor.author | عبادی, عباس | fa_IR |
| dc.contributor.author | یوسفی گشتاسب, شهلا | fa_IR |
| dc.contributor.author | خاقانی زاده, مرتضی | fa_IR |
| dc.contributor.author | حسینی, سید محمد جواد | fa_IR |
| dc.contributor.author | رئیسی فر, افسانه | fa_IR |
| dc.contributor.author | معصومی, معصومه | fa_IR |
| dc.contributor.author | محمود زاده, فاطمه | fa_IR |
| dc.contributor.author | ملاهادی, محسن | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-22T06:03:08Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-12T06:03:09Z | |
| dc.date.available | 1399-08-22T06:03:08Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-12T06:03:09Z | |
| dc.date.issued | 2010-07-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1389-04-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | عبادی, عباس, یوسفی گشتاسب, شهلا, خاقانی زاده, مرتضی, حسینی, سید محمد جواد, رئیسی فر, افسانه, معصومی, معصومه, محمود زاده, فاطمه, ملاهادی, محسن. (1389). مقایسه تاثیر آموزش حضوری و غیرحضوری بر مهارت های بالینی پرستاران. مجله طب نظامی, 12(2), 71-74. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-1537 | |
| dc.identifier.issn | 1735-7667 | |
| dc.identifier.uri | http://militarymedj.ir/article-1-707-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/529086 | |
| dc.description.abstract | اهداف: آموزش، متضمن آشنایی با وظایف حرفهای است که در عمل باید به اجرا درآید . بخش زیادی از یادگیری کارکنان دربرگیرنده کسب اطلاعات، مهارتها و نظرات جدید در شغل مربوطه است. این مطالعه با هدف مقایسه مهارتهای بالینی پرستاران، بعد از دو روش آموزش حضوری و غیرحضوری انجام شد. روشها: در مطالعهای نیمهتجربی، 60 پرستار از یکی از بیمارستانهای شهر تهران در سال 1386 به روش مبتنی بر هدف انتخاب شدند. بعد از اجرای دو روش آموزش حضوری (سخنرانی) و غیرحضوری (لوح فشرده چندرسانهای)، برای سنجش و مقایسه مهارتهای بالینی پرستاران از آزمون عینی ساختاردار بالینی استفاده شد. پس از تهیه و اعتباریابی چکلیستهای ارزشیابی، ایستگاههای آزمون عینی ساختاردار بالینی طراحی و سپس مهارتهای عملی دو گروه آموزشی مقایسه شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرمافزار آماری SPSS 15 ، آمار توصیفی و آزمون T مستقل استفاده شد. یافتهها: تفاوت معنیداری بین نمرات مهارتهای بالینی پرستاران در روش سخنرانی و آموزش با لوح فشرده چندرسانهای وجود نداشت (0.05نتیجهگیری: دو روش سخنرانی و آموزش با لوح فشرده چندرسانهای در بهبود مهارتهای عملی پرستاران تاثیر یکسان دارند و آزمون عینی ساختاردار بالینی روشی موثر در سنجش مهارتهای عملی پرستاران است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 197 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله طب نظامی | fa_IR |
| dc.subject | کلیدواژه ها: مهارت های بالینی | fa_IR |
| dc.subject | آزمون عینی ساختاردار بالینی | fa_IR |
| dc.subject | سخنرانی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش الکترونیکی | fa_IR |
| dc.subject | حوادث زیستی | fa_IR |
| dc.subject | طب نظامی | fa_IR |
| dc.title | مقایسه تاثیر آموزش حضوری و غیرحضوری بر مهارت های بالینی پرستاران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي اصیل | fa_IR |
| dc.citation.volume | 12 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 71 | |
| dc.citation.epage | 74 |




