نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorضیانژاد, یوسفfa_IR
dc.contributor.authorحیدری, محمدfa_IR
dc.contributor.authorقدوسی, منصورهfa_IR
dc.contributor.authorناصح, لادنfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:02:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:02:54Z
dc.date.available1399-08-22T06:02:54Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:02:54Z
dc.date.issued2014-12-01en_US
dc.date.issued1393-09-10fa_IR
dc.identifier.citationضیانژاد, یوسف, حیدری, محمد, قدوسی, منصوره, ناصح, لادن. (1393). بررسی مقایسه‌ای تأثیر آموزش حضوری و غیرحضوری بر میزان دانش و نگرش سربازان در مورد راه‌های انتقال و نحوه پیشگیری از بیماری ایدز. مجله طب نظامی, 16(3), 169-177.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1537
dc.identifier.issn1735-7667
dc.identifier.urihttp://militarymedj.ir/article-1-1301-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/529060
dc.description.abstractاهداف: امروزه توجه به بیماری‌های منتقله از قبیل ایدز به‌طور چشمگیری افزایش یافته است. خدمت سربازی از مکان‌هایی که می‌توان به افراد در پیشگیری از گسترش این بیماری کمک نمود. هدف مطالعه حاضر بررسی مقایسه‌ای تأثیر نوع آموزش بر میزان دانش و نگرش سربازان در مورد راه‌های انتقال و نحوه پیشگیری از بیماری ایدز می‌باشد.   روش‌ها: 93 نفر از سربازان یک مرکز به شیوه نمونه گیری طبقه‌ای در سه گروه آموزشی قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده پرسشنامه‌های سنجش دانش و نگرش بود. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم افزار SPSS نسخه 16 استفاده شد. یافته‌ها: با توجه به نتایج، در بررسی نگرش سربازان در گروه سخنرانی فقط نمره نگرش سربازان بین پیش آزمون و آزمون یادآری تفاوت معناداری داشت (P=0٫011). در گروه راهنمای آموزشی نیز تفاوت نمره نگرش، بین پیش آزمون و آزمون یادآری معنادار بود (P=0٫019). در مقایسه بین گروهی نیز دانش گروه سخنرانی (P<0٫001) و راهنمای آموزشی (P<0٫01) با گروه کنترل تفاوت معناداری دارند. نتیجه‌گیری: بر اساس یافته‌ها روش آموزش غیرحضوری توانسته است بر ماندگاری دانش سربازان مؤثرتر باشد.fa_IR
dc.format.extent816
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بقیه اللهfa_IR
dc.relation.ispartofمجله طب نظامیfa_IR
dc.subjectآموزشfa_IR
dc.subjectسربازانfa_IR
dc.subjectدانشfa_IR
dc.subjectنگرشfa_IR
dc.subjectایدزfa_IR
dc.subjectطب نظامیfa_IR
dc.titleبررسی مقایسه‌ای تأثیر آموزش حضوری و غیرحضوری بر میزان دانش و نگرش سربازان در مورد راه‌های انتقال و نحوه پیشگیری از بیماری ایدزfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي اصیلfa_IR
dc.contributor.departmentگروه پرستاری، دانشکده پرستاری بروجن، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شهرکرد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شهرکرد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه پرستاری، دانشکده پرستاری بروجن، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شهرکرد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شهرکرد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue3
dc.citation.spage169
dc.citation.epage177


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد