نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبهادری, محمدکریمfa_IR
dc.contributor.authorخوش بین, امیرحسینfa_IR
dc.contributor.authorمهدی زاده, پریساfa_IR
dc.contributor.authorتیمورزاده, احسانfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:02:06Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:02:06Z
dc.date.available1399-08-22T06:02:06Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:02:06Z
dc.date.issued2019-01-01en_US
dc.date.issued1397-10-11fa_IR
dc.identifier.citationبهادری, محمدکریم, خوش بین, امیرحسین, مهدی زاده, پریسا, تیمورزاده, احسان. (1397). ارزیابی کیفیت خدمات بخش جراحی یک بیمارستان نظامی با استفاده از روش گسترش عملکرد کیفیت فازی. مجله طب نظامی, 20(6), 655-665.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1537
dc.identifier.issn1735-7667
dc.identifier.urihttp://militarymedj.ir/article-1-1754-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/528981
dc.description.abstractزمینه و هدف: گسترش عملکرد کیفیت (QFD) روشی برای ارزیابی و برنامه ریزی کیفیت محصولات و خدمات است. این روش بر پایه رضایت مشتریان، انتظارات مشتریان را به معیارهای قابل اندازه گیری تبدیل می کند. این مطالعه با هدف ارزیابی کیفیت خدمات بخش اتاق عمل جنرال در یک بیمارستان نظامی انجام شده است. روش‌ها: این تحقیق یک مطالعه توصیفی-تحلیلی است که در یک بیمارستان نظامی شهر تهران در سال 1395 انجام گرفت. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی صوری آن از طریق خبرگان مورد تایید قرار گرفت. نمونه پژوهش شامل 106 بیمار بود که در بخش اتاق عمل جنرال بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گرفته بودند. یافته‌ها: مهمترین خواسته بیماران "خدمات پرستاری و کمک بهیاری" و سپس "اطلاع‌رسانی مناسب به بیمار و همراهان بیمار" بود. "مناسب بودن تجهیزات-ابزار آلات و فضای بخش جراحی" کمترین وزن را در بین خواسته های بیماران به خود اختصاص دادند. از بین عناصر خدمت "تعداد شکایات در ماه" به‌عنوان مهمترین عنصر خدمات (55/0) و "رعایت دستورالعمل های کنترل عفونت" به‌عنوان کم اهمیت ترین عنصر خدمت (14/0) تعیین شد. نتیجه‌گیری: الگوی ارزیابی کیفیت حاصل از مطالعه حاضر، می تواند یک راهنمای کلی برای  ارزیابی کیفیت خدمات بخش اتاق عمل جنرال و دیگر بخش های تخصصی بیمارستان های نظامی محسوب شود.fa_IR
dc.format.extent805
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بقیه اللهfa_IR
dc.relation.ispartofمجله طب نظامیfa_IR
dc.subjectگسترش عملکرد کیفیتfa_IR
dc.subjectبخش اتاق عمل جنرالfa_IR
dc.subjectصدای مشتریfa_IR
dc.subjectعناصر خدمت.fa_IR
dc.subjectطب نظامیfa_IR
dc.titleارزیابی کیفیت خدمات بخش جراحی یک بیمارستان نظامی با استفاده از روش گسترش عملکرد کیفیت فازیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي اصیلfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات مدیریت سلامت، دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا… (عج)، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue6
dc.citation.spage655
dc.citation.epage665


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد