نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسینی شکوه, سیدمرتضیfa_IR
dc.contributor.authorصادقیان, کاظمfa_IR
dc.contributor.authorعامریون, احمدfa_IR
dc.contributor.authorزابلی, روح ا...fa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:02:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:02:01Z
dc.date.available1399-08-22T06:02:00Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:02:01Z
dc.date.issued2019-01-01en_US
dc.date.issued1397-10-11fa_IR
dc.identifier.citationحسینی شکوه, سیدمرتضی, صادقیان, کاظم, عامریون, احمد, زابلی, روح ا.... (1397). عوامل سازمانی موثر بر متوسط اقامت بیمار در بیمارستان: مرور نظام مند مطالعات. مجله طب نظامی, 20(6), 577-588.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1537
dc.identifier.issn1735-7667
dc.identifier.urihttp://militarymedj.ir/article-1-1984-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/528973
dc.description.abstractزمینه و هدف: شاخص متوسط مدت اقامت به عنوان یک شاخص غیرمستقیم از مصرف منابع در بیمارستان بوده و معیاری از سنجش کارائی است. بنابراین مدیریت جنبه های سازمانی موثر بر آن می تواند فرصت هایی را جهت افزایش درآمد، کاهش هزینه ها، بهبود پیامدهای بالینی بیماران، افزایش کیفیت و افزایش سودآوری فراهم آورد. لذا این مطالعه با هدف شناسائی عوامل سازمانی موثر بر متوسط اقامت بیمار در بیمارستان صورت گرفت. روش‌ها: این مطالعه به صورت مرور نظام مند و با استفاده از پروتکل PRISMA در بانک های اطلاعاتی بین المللی (PubMed ، Google Scholar  و ScienceDirect) و ملی (SID، Magiran وMedLib ) صورت گرفت. با توجه به استراتژی PICOS، مقالات انتشار یافته تا مهرماه 1396 به دو زبان انگلیسی و فارسی با استفاده از ترکیبات مختلف کلیدواژه­های Length of Stay ، Stay Length، Stay Lengths، Hospital Stay، Hospital Stays و Organizational factors و معادل فارسی آنها (عوامل سازمانی و مدت اقامت) جستجو گردید. پس از انجام جستجو و انتخاب مقالات، متن مقالات نهائی با کمک چک لیست­های C‏ASP  و PRISMA مورد ارزیابی کیفی قرار گرفت و در نهایت عوامل موثر بر متوسط اقامت بیمار در قالب جدول تطبیقی و به صورت سنتز روایتی ارائه گردید. یافته‌ها: نتیجه جستجو اولیه شامل 127 مقاله بود که در بازبینی صورت گرفته در گام های بعدی، 12 مقاله برای مطالعه انتخاب و محتوای انها مورد بررسی دقیق قرار گرفت. مهم ترین عوامل سازمانی موثر بر مدت اقامت بیمار شامل نسبت پرستار به بیمار، پزشک و پرستار آموزش دیده، فرآیند ترخیص بیمار، حضور پزشک در بخش، تعداد درخواستهای پاراکلینیکی، هماهنگی های بین بخشی، زمان اولین اقدام درمانی در بخش پس از ورود بیمار، زمان ویزیت، روزهای پذیرش بودند که در چهار گروه عوامل فرآیندی، خدماتی، مقررات سازمانی و نیروی انسانی طبقه بندی گردید. نتیجه‌گیری: باتوجه به اینکه عوامل فرآیندی و مدیریتی از ارکان قابل کنترل و تغییرپذیر مدیریت سازمان بیمارستان محسوب میگردند، لذا مدیران و تصمیم گیران ارشد در بیمارستانها می توانند با تمرکز بر این عوامل و انجام مداخلات سیاستگذارانه، در راستای ارتقاء بهره­وری و بهبود کیفیت خدمات بیمارستانی گام های اساسی بردارند.fa_IR
dc.format.extent856
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بقیه اللهfa_IR
dc.relation.ispartofمجله طب نظامیfa_IR
dc.subjectعوامل سازمانیfa_IR
dc.subjectمتوسط اقامت بیمارfa_IR
dc.subjectبیمارستانfa_IR
dc.subjectمرور نظام مند.fa_IR
dc.subjectطب نظامیfa_IR
dc.titleعوامل سازمانی موثر بر متوسط اقامت بیمار در بیمارستان: مرور نظام مند مطالعاتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمروريfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)fa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات مدیریت سلامت، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)fa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue6
dc.citation.spage577
dc.citation.epage588


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد