نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحبوبی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorجعفریان جزی, مرضیهfa_IR
dc.contributor.authorخراسانی, الههfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:01:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:01:58Z
dc.date.available1399-08-22T06:01:58Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:01:58Z
dc.date.issued2013-01-01en_US
dc.date.issued1391-10-12fa_IR
dc.identifier.citationمحبوبی, محمد, جعفریان جزی, مرضیه, خراسانی, الهه. (1391). بررسی مقایسه ای مهارت های تفکر انتقادی و گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان جانباز و غیر جانباز. مجله طب نظامی, 14(4), 293-298.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1537
dc.identifier.issn1735-7667
dc.identifier.urihttp://militarymedj.ir/article-1-950-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/528970
dc.description.abstractاهداف: تفکر انتقادی امروزه از نظر اندیشمندان به عنوان خروجی اصلی آموزش عالی معرفی شده و آموزش تفکر پایه اصلی ظهور آن می باشد. با هدف این مطالعه مقایسه مهارت های تفکر انتقادی و گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان جانباز و غیر جانباز شهرستان گیلانغرب و قصرشیرین در نیمه دوم سال 1389 بود. روش ها: این مطالعه مقایسه ای بر روی 80 نفر از دانشجویان جانباز و غیر جانباز در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان گیلانغرب و قصرشیرین انجام شد. ابزار گردآوری داده ها آزمون مهارت های تفکر انتقادی کالیفرنیا و پرسشنامه گرایش به تفکر انتقادی کالیفرنیا بود. داده ها با نرم افزارSPSS15 به کمک آزمون MANOVA مقایسه شد. یافته ها: میانگین و انحراف معیار نمره کل مهارت تفکر انتقادی در دانشجویان غیر جانباز 2.12±12.45 و در دانشجویان جانباز 2.51±12.12 بود. از نظر گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان غیر جانباز، میانگین و انحراف معیار نمره کل 25.64±262.34 و در دانشجویان جانباز 20.17±278.46 بود. بین نمره گرایش به تفکر انتقادی دانشجویان غیر جانباز با جانباز تفاوت معنادار آماری فقط در خرده مقیاس حقیقت جویی وجود داشت(p=0.001) و در زمینه خرده مقیاس های جستجو گری و رشد یافتگی داشجویان جانباز گرایش مثبت تری نشان داده اند. نتیجه گیری: با عنایت به یافته های حاصل، برنامه ریزان و مسئولین باید در برنامه های آموزشی خود توجه بیشتری به پرورش مهارت تفکر انتقادی و گرایش به تفکر انتقادی اختصاص دهند.fa_IR
dc.format.extent246
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بقیه اللهfa_IR
dc.relation.ispartofمجله طب نظامیfa_IR
dc.subjectتفکر انتقادیfa_IR
dc.subjectگرایش به تفکر انتقادیfa_IR
dc.subjectجانبازfa_IR
dc.subjectغیر جانبازfa_IR
dc.subjectدانشجوfa_IR
dc.subjectطب نظامیfa_IR
dc.titleبررسی مقایسه ای مهارت های تفکر انتقادی و گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان جانباز و غیر جانبازfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي اصیلfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت خدمات بهداشتی درمانی ،دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه،کرمانشاه،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت خدمات بهداشتی درمانی،دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی،دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،اصفهان،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت خدمات بهداشتی درمانی،دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی،دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،اصفهان،ایرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue4
dc.citation.spage293
dc.citation.epage298


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد