نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعباسی فرج زاده, محسنfa_IR
dc.contributor.authorکریمی, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorمیرجوادی, سیداحمدfa_IR
dc.contributor.authorعبدی, منافfa_IR
dc.contributor.authorبلال, محمدfa_IR
dc.contributor.authorواحدیان عظیمی, امیرfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:01:38Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:01:38Z
dc.date.available1399-08-22T06:01:38Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:01:38Z
dc.date.issued2020-10-01en_US
dc.date.issued1399-07-10fa_IR
dc.identifier.citationعباسی فرج زاده, محسن, کریمی, لیلا, میرجوادی, سیداحمد, عبدی, مناف, بلال, محمد, واحدیان عظیمی, امیر. (1399). رضایت‌مندی بیماران از خدمات ارائه شده در یک بیمارستان منتخب‌ نظامی در سال 1398: مطالعه مقطعی. مجله طب نظامی, 22(8), 853-863. doi: 10.30491/JMM.22.8.853fa_IR
dc.identifier.issn1735-1537
dc.identifier.issn1735-7667
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30491/JMM.22.8.853
dc.identifier.urihttp://militarymedj.ir/article-1-2429-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/528940
dc.description.abstractزمینه و هدف: یک نظام بهداشتی کارا فقط از طریق ارائه خدمات مطلوب می­تواند به رسالت خود یعنی تأمین سلامت افراد جامعه اقدام نماید و راه ارزیابی این نظام، ارزیابی خدمات آن است. برای ارزیابی خدمات بهداشتی درمانی، دستیابی به نقطه نظرهای بیماران بعنوان یک منبع قابل اطمینان می­تواند مورد توجه قرار گیرد. هدف از این مطالعه تعیین رضایت­مندی بیماران از خدمات ارائه شده در یکی از بیمارستان­ منتخب نظامی بود. روش‌ها: در این مطالعه مقطعی 230 نفر از بیماران ترخیص شده از یک بیمارستان نظامی به روش نمونه گیری در دسترس، در سال 1398 انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه رضایتمندی بیماران بود که روایی و پایایی آن تایید شد. این پرسشنامه رضایت بیماران را در دو بخش بهداشتی-درمانی با 21 سوال و سه بعد بهداشت و نظافت، خدمات پرستاری و خدمات پزشکان و بخش غیردرمانی با 27 سوال و 6 بعد پذیرش، برخورد کارکنان، تغذیه، رفاهی، تسهیلاتی، مسائل شرعی- اعتقادی و ترخیص مورد ارزشیابی قرار می دهد. یافته‌ها: به طور کلی رضایت بیماران از بخش­های درمانی 81/05 درصد و در بخش غیردرمانی 78/58 درصد بود. در بخش درمانی رضایت­مندی از خدمات بهداشت و نظافت و خدمات پرستاران (رضایتمندی عالی) بالاتر از رضایت از خدمات پزشکان (رضایتمندی خوب) و در بخش غیردرمانی خدمات پذیرش بالاترین میزان رضایت­مندی (عالی) و خدمات رفاهی کمترین میزان رضایت­مندی (رضایتمندی خوب) را دارا بودند. در بین متغیرهای دموگرافیک، تنها سن بیمار با رضایت­مندی ارتباط معنادار آماری داشت (03/0P=).سایر متغیرهای جمعیت شناختی مانند جنس، وضعیت تاهل، دفعات بستری، نوع بخش بستری و نوع بیمه ارتباط آماری معنی ­داری با رضایت­مندی نداشتند (23/0P=). نتیجه‌گیری: با توجه به بالاتر بودن رضایت بیماران از خدمات درمانی بیشتر از خدمات غیردرمانی و درصد نارضایتی بالاتر به خصوص در زمینه امکانات و تسهیلات رفاهی، تخصیص امکانات رفاهی بیشتر به بیماران، بهبود شرایط اتاق­های بستری و تجهیز بیمارستان از مهمترین مواردی است که می­توان جهت جلب رضایت بیماران به آنها توجه ویژه مبذول داشت.fa_IR
dc.format.extent657
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بقیه اللهfa_IR
dc.relation.ispartofمجله طب نظامیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30491/JMM.22.8.853
dc.subjectبیمارfa_IR
dc.subjectرضایت مندیfa_IR
dc.subjectخدمات پرستاریfa_IR
dc.subjectبیمارستانfa_IR
dc.subjectنظامی.fa_IR
dc.subjectطب نظامیfa_IR
dc.titleرضایت‌مندی بیماران از خدمات ارائه شده در یک بیمارستان منتخب‌ نظامی در سال 1398: مطالعه مقطعیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي اصیلfa_IR
dc.contributor.departmentمرکزتحقیقات طب دریا،دانشگاهعلومپزشکیبقیهالله (عج)،تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات علوم رفتاری، انستیتو سبک زندگی، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکمیته تحقیقات دانشجوئی، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات طب دریا، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات طب دریا، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات تروما، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume22
dc.citation.issue8
dc.citation.spage853
dc.citation.epage863


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد